the body shop etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
the body shop etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

7.6.10

yağlı ciltler için the body shop ve lush'tan maske önerileri

,
bir önceki yazımda yağlı ciltler için kullanılabilecek cilt bakım ürünlerinden bahsetmiştim. hazır yağlı ciltler demişken, haftada 2-3 kez uygulanabilecek birkaç maskeye de yer vermek istedim. (görselleri üzerlerine tıklayarak büyütebilirsiniz)

ilk olarak yine the body shop'ın seaweed serisinin iyonik kil maskesi (ionic clay mask) ile başlayayım. bu maske diğer bir çok kil maskesi gibi cildi yağdan arındırıp gözenekleri sıkılaştırarak gergin bir his bırakıyor. bu bence sorun değil, aksine böyle olunca maskenin işe yaradığını hissediyorum, üstelik arkasından hemen nemlendirici sürünce bu gerginlik hissi yok oluyor.
bu maskenin vaad ettiği gibi cildi yağdan arındırma etkisi olduğunu söyleyebilirim, ancak birkaç hafta kullandıktan sonra şöyle bir sorun yaşadım: maskeyi yüzüme sürdükten sonra 10 dk. bekliyordum, bu sırada yüzüm inanılmaz yanıyordu, duruladıktan sonra da cildimde ufak ufak yağ bezeciği gibi bir şeyler çıkıyordu. bunlar kalıcı değildi, hemen geçiyordu, ama ben hem tırstığım için, hen de yüzüme iğneler batırılıyormuş gibi bir hisle 10 dakika beklemek istemediğim için, 1-2 sefer bu sorunu yaşadıktan sonra kullanmayı bıraktım. cildim hiç hassas değildir, ne kozmetik ne de dermo-kozmetik ürünlere karşı alerjik reaksiyon pek göstermem ama bu maskede tuhaf birşey oldu. tabi bende böyle oldu diye herkeste aynı şey olacak gibi bir kural yok.
daha önce de bahsettiğim gibi body shop'un seaweed serisinde sıklıkla kampanya oluyor.
bu iyonik kil maskesinin indirimsiz fiyatı 30 tl civarı, indirimi beklerseniz 15-16 tl gibi bir fiyata alabilirsiniz.


fotoğrafta gördüğünüz diğer maskeyi almaya ilk gittiğimde lush'ta mask of magnamity kalmamıştı, lush çalışanları da bana love lettuce'ı önerdi (fotoğrafı yok, çünkü bitirdim). bu maske hakkında daha önce olumlu yorumlar okuduğum için bir deneyeyim dedim. love lettuce lush'ın taze yüz maskelerinden, yani aldıktan sonra 1 ay içinde kullanmanız gerekiyor, yoksa bozuluyor. açıkçası ben bu maskeye çok bayılmadım. body shop'unki gibi bir sorun yaşamamış olsam da herhangi bir olumlu etkisini de görmedim. normalde maskeyi sürdükten sonra cildimin derinlemesine temizlendiğini hissetmeyi beklerim, bu maskeninse öyle bir etkisi olmadı. love lettuce'ın olumsuz bir etkisini görmesem de, 1 ayda paketin tümünü bitirince 2. kez aynı maskeyi almayıp asıl istediğim mask of magnamity'i aldım.

mask of magnamity
benim bir maskeden beklediğim herşeyi gerçekleştiriyor. cildimi rahatsız etmiyor, peeling etkisiyle gözenekleri temizliyor, kullandıktan sonra yüzüm yumuşacık oluyor.

mask of magnamity love lettuce'a kıyasla;
- daha çok işe yarıyor,
- daha büyük,
- daha iyi kokuyor (biraz diş macunu gibi),
- daha uzun süre kullanılabiliyor,
- üstelik daha ucuz!

love lettuce'ın 75 gr'ı 23 tl, mask of magnamity'ninse 125 gr'ı 15 tl, kullanım süresi de 4 ay. mask of magnamity içerdiği nane yağı sayesinde ciltte fresh bir his bırakıyor, ben de bunu çok seviyorum. yalnız cildi hassas olanlar bu histen rahatsız olabilir ve bu nedenle love lettuce'ı tercih edebilir. sanırım karar vermenin en iyi yolu lush'tan deneme boylarını alıp kendiniz denemeniz. eğer yaşadığınız şehirde lush yoksa, lush'ın türkiye sayfasından sipariş verebilirsiniz.

küçük bir not: blogda yer verdiğim ürünlerden alıp deneyenler olduğunu duydum, memnun kalıp kalmadığınızı veya kendi önerilerinizi yorum kısmına yazarsanız ne güzel olur :) mesela maske önerilerinizle başlayabiliriz!

bir sonraki yazımda orhan pamuk'un "sessiz ev" romanından bahsedeceğim.

21.5.10

yağlı ciltler için cilt bakımı önerileri

,
hepimizin çok yoğun olduğu şu günlerde, blogu boş bırakmamak adına kolları sıvadım ve mesai saatleri içinde bu yazıyı yazmaya karar verdim.

cildimin ve saçlarımın yağlılığından ne kadar çektiğimi yakınımda olan herkes bilir. gün ortasında parlayan bir burun, pörtleyen sivilceler ve siyah noktalar lise yıllarından itibaren yakamı bırakmıyordu, ta ki roacuttane kullanana kadar. bu ilaç hakkında çok ayrıntılı bir şey yazmayacağım, çünkü doktor kontrolünde uygulanması gereken bir tedavi hakkında kimseyi yanlış yönlendirmek istemem. yalnız şu anki cilt bakımı rutinimi roacuttane kullandığım dönemde edindiğimi belirteyim. ondan önce cildimi bu kadar düzenli temizlemediğimi, mütemadiyen makyajlı uyuduğumu da itiraf edeyim. yaklaşık 2,5 yıldır her sabah ve akşam cildimi düzgünce temizlemeye özen gösteriyorum. ilaç tedavisiyle birlikte siyah nokta ve sivilceden neredeyse tamamen kurtuldum, ancak geniş gözenek ve parlama problemi devam ediyor. mevcut cilt bakım rutinimi bu problemleri minimize etmek açısından başarılı bulduğum için burada da paylaşmak istedim.

bahsedeceklerimin bana iyi gelen ürünler olduğunu, yazdıklarımın kişisel görüşlerimi içerdiğini, herkesin cildinin farklı olduğunu ve her ürünün farklı insanlarda farklı sonuçlar doğurabileceğini hatırlatayım. çok uzatmadan da ürünlere geçeyim:


avéne cleanance temizleme jelini dermatoloğumun tavsiyesiyle kullanmaya başladım. şu an 2buçukuncu şişemdeyim (bir tane bitirdim, yarım şişe de annemin evinde var). bence süper temizliyor, sivilce ve siyah nokta oluşumunu önlüyor, yağlanmayı geciktiriyor. sabun içermediği için çok fazla köpürmüyor, kokusu da yok. birçok eczanede bulabilirsiniz, fiyatı sanırım 32 tl. dermo-kozmetik kategorisinde avéne’e denk düşen bir marka olan la roche posay'i de birçok kişi severek kullanıyor. avéne ve la roche posay ile ilgili karşılaştırmalı süper-düper yazılar için gizemel’in bloguna bakabilirsiniz. ben la roche posay effaclar’ın deneme boyunu kullandım ama bana çok iyi gelmedi, dediğim gibi yorumlar kişiden kişiye değişebilir.

tonik olarak birçok blogda görebileceğiniz the body shop’un seaweed serisinin toniğini kullanıyorum. aslında tea tree oil serisinin kullandığım sırada suratımda çıkan devasa sivilcelerden sonra tbs’nin cilt bakım ürünlerini bir daha kullanmamaya yemin etmiştim. ancak bloglardaki olumlu yorumları okuyunca serinin nemlendiricisini (matlaştırıcı gündüz kremi) ve kil maskesini aldım, nemlendiriciden memnun kalınca birkaç gün sonra gidip gözenek sıkılaştırıcı jelini (pore perfector) ve toniğini de aldım. gözenek sıkılaştırıcı jel bence tamamen etkisiz eleman, hiçbir işe yaramıyor. clinique’in pore minimizer instant perfector’ının yanından bile geçemez (başka bir yazıda bundan da bahsedeceğim). kil maskesinden en başta memnundum, sonraları biraz iritasyon yaptı, yüzümü yakmaya başladı, ben de onu bırakıp lush’ın maskelerine geçtim (maske yazımda bu bahsettiklerime yer vereceğim). nemlendiricisini yakın zamana kadar kullanıyordum ve memnundum, gerçi son derece hafif olsa da iddia ettiği gibi bir matlaştırıcı etkisini görmedim. benim yüzüm her koşulda parlıyor ama bu nemlendiriciyi kullanınca bu parlama biraz daha geç yaşanıyor, o yüzden severek kullanıyordum ancak yaz için daha hafif bir ürün kullanmaya karar verdim.

seaweed serisinin ürünlerini the body shop’un 2 al 1 öde dönemlerinde alırsanız her bir ürün yaklaşık 15-16 tl’ye geliyor, indirimsiz halleri 33 tl civarında. bence indirime denk getirmek en mantıklısı, tonikte ilk iki şişemi 2 al 1 öde dönemlerine denk getirmiştim, üçüncü şişeyi de birkaç gün önce 19 mayıs indiriminden aldım (bu kampanya 23 mayıs’a kadar devam ediyor). yani sık sık indirime giren bir seri bu.

şu an kullandığım nemlendirici
sarıkız’ın doğal madensuyu spreyi (bendeki bu fotoğraftakinden biraz daha küçük). bu sprey aslında insanların gün içinde kuruluk hissettiklerinde yüzlerine fısfıslatmaları için üretilmiş bir şey sanırım. the body shop’un e vitamini serisinde ve la roche posay’de buna benzer ürünler bulunuyor.
ben bunu bildiğiniz temizleyici-tonik-nemlendirici düzeninin üçüncü adımı olarak kullanıyorum, cildim zaten yağlı olduğu için bana yetiyor. cildi gerçekten yağlı olmayanlar bu şekilde kullanırlarsa bence yeterli olmayacaktır, ancak bahsettiğim gibi “çantaya at çık-yüzünü nemlendirme ihtiyacı hissettiğinde sık” şeklinde kullanabilirler. ben inanılmaz memnunum çünkü çok hafif olduğu için yüzümü hiç parlatmıyor ve cildime iyi geldiğini hissediyorum. belli dönemlerde tek tük de olsa çıkan ufak sivilcelerim sarıkız’ın maden suyu spreyini kullanmaya başladığımdan beri ortalarda yok, tahtalara vuralım. bana annem aldığı için fiyatından emin değilim ama çok uygun olduğunu biliyorum, birçok parfümeride de bulabilirsiniz. Bu arada sarıkız’ın saç spreyleri, saç serumları filan da var, onlardan da bahsedeceğim daha sonra.


göz çevresi için de yine the body shop’ın c vitamini serisinin eye reviver’ini kullanıyorum. bence herhangi bir artısı veya eksisi olmayan bir göz kremi. gözlerdeki yorgunluğu silip canlandırma gibi bir iddiası var, bende böyle bir etkisi olmadı. bir faydasını veya zararını görmedim, bitene kadar kullanacağım. fiyatı 30 tl civarıydı. yine indirim döneminde alırsanız yarı fiyatına denk getirebilirsiniz.


dudak nemlendiricisi olarak gündüz watsons’ın magic lip balm’ını kullanıyorum. nemlendirmesi şahane, güneş koruması var (spf 25), hem de dudağınıza sürdükten sonra pembeleşiyor. bende nivea’nın balmumundan bozma nemlendiricileri bile renksiz duruyordu ama bu hafif ve doğal bir pembelik veriyor. bolahenk sokağın tüm bayan yazarları da bu dudak nemlendiricisi kullanıyor bu arada :) akşam da ya vazelin sürüyorum, ya da sebamed lip defense’ini kullanıyorum. sebamed sanki watsons’ınki kadar nemlendirmiyor. yine de hafif bir nemlendirme isteyenler eczanelerden 3-4 tl gibi bir fiyata satın alabilirler.

önümüzdeki günlerde hem yağlı ciltler için kullanabileceğiniz maskelerden hem de yağlı saçlar için kullanabileceğiniz birkaç üründen bahsedeceğim
.
 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates