makyaj etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
makyaj etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

8.2.11

elf fırça karşılaştırmaları 3: elf blending eye brush vs. elf mineral blending eye brush

,
bana kalırsa far sürmek konusunda başarılı olmanın tek yolu geçişleri düzgün sağlamak. tek renk far kullanıldığında bile herhangi bir geçiş, bir yumuşama olmadan direkt bir bitiş olursa bence iyi gözükmüyor. o bitiş çizgisini iyice karıştırarak yumuşak bir geçiş sağlamak için de iyi bir blending fırçasına ihtiyaç duyuyorsunuz.

elf blending brush hem uygun fiyatlı, hem de yukarıda bahsettiğim bu karıştırma/farı yedirme işini başarıyla gerçekleştiriyor ("blending" için türkçe bir karşılık bulmak için kendimi zorladığım gözlerden kaçmıyor değil mi?) bir mac 217'nin veya 224'ün yerini tutar mı bilmiyorum, ama uygun fiyatlı bir alternatif arayanlara 1,50 pound'luk (yaklaşık 3,5 tl) elf blending brush'ı severek kullandığımı söyleyebilirim. kılları çok geniş ve uzun olmadığı için farı göz çukurundan (crease'den) kaş kemiğine çok fazla taşırmadan karıştırmak ve yedirmek kolaylaşıyor. (tabi isterseniz taşırabilirsiniz de, benim göz yapım buna uygun olmadığından çok fazla taşırmıyorum).
blending fırçaları yalnızca far sürmek için kullanılmıyor, kapatıcı uygulamak için de tercih edilebiliyor. ben kapatıcıyla yaşayan bir insanım. daha önce de bahsettiğim gibi cildim gayet problemli ama fondöten kullanmıyorum, bu nedenle kapatıcıyı yalnızca göz altlarıma değil sivilce lekelerimin ve çeşitli renk bozuklukların üzerine de uygulamam gerekiyor. elf mineral blending brush'ı almadan önce normal kapatıcı fırçalarından kullanıyordum. bu fırçayı kullanmaya başladığımdan beri kapatıcıyı çok daha rahat dağıttığımı, ürünün cildimle daha iyi bütünleştiğini ve daha geniş bir alana daha kısa sürede kolaylıkla uygulayabildiğimi fark ettim. likit yapılı kapatıcılar için dağıtmak çok sorun olmıyor ama daha yoğun yapılı kremsi kapatıcılar için (ben benefit erase paste kullanıyorum, onun da yazısı gelecek) böyle bir blending brush kullanmanızı önerebilirim. fiyatı 5,50 pound (yaklaşık 13 tl).

tabi bu fırçayı asıl görevi olan far karıştırma için de kullanabilirsiniz, ben denedim, oldukça memnun kaldım. bazen iki blending fırçasına ihtiyaç duyabiliyorum, örneğin biriyle farı alıp rengi uyguluyor, diğerinin üzerine hiç far almadan ilkiyle uyguladığım rengi güzelce dağıtıyorum. böyle zamanlarda bu iki fırçamla iki işlemi de sorunsuz gerçekleştirebiliyorum.

kapatıcı için elf blending brush'ı değil de mineral serisinin fırçasını tercih etmemin sebebi kıllarının biraz daha uzun ve geniş olması. bu, yukarıda bahsettiğim gibi, daha geniş bir alana uygulamayı kolaylaştırıyor.

elf fırçaları satın almak için buyrunuz.

son elf fırça karşılaştırması elf eyeshadow brush ile elf studio eyeshadow c brush hakkında olacak.

24.1.11

elf fırça karşılaştırmaları 2: elf studio stipple brush vs. elf studio powder brush

,
son yazımda elf siparişimden bahsetmiş ve mineral powder brush ile complexion brush'ı karşılaştırmıştım. aynı seriye devam ediyorum.

yeni aldığım fırçalardan elf studio stipple brush likit fondöten, renkli nemlendirici, krem allık uygulamak için kullanılabilir, ya da çok yoğun renk veren allıkları hafifçe uygulamak için tercih edilebilir. ben bunu hem renkli nemlendirici hem krem allık uygulamak için kullandım ve çok memnun kaldım. yabancı bloglarda insanların renkli nemlendiriciyle iyi bir kapatıcılığa ulaştığını görüyordum ama ben parmaklarımla uyguladığım için ince kalıyordu. bu fırçayla (ve laura mercier oil free tinted moisturizer ile) daha yüksek bir kapatıcılık yakalayabildim. üstelik renkli nemlendiriciyi homojen bir şekilde dağıtabildim, çizgi çizgi bir görüntü oluşmadı.

bu fırça meşhur mac 187'yle kıyaslanabilir (şurada güzel bir karşılaştırma yazısı var). mac'in "duo fibre" olarak tanımladığı şeyi elf "stipple" olarak tanımlamış ama ikisi de aynı şey. siyah kısa kıllarla beyaz daha uzun kılların bir aradalığı sayesinde daha hafif bir uygulama elde ediliyor, renkli nemlendirici veya fondöteni kalın bir tabaka halinde uygulamaktansa ince bir şekilde uygulamak, kapatıcılığın artırılmak istendiği yerden ince bir kat daha geçerek homojen bir görüntü elde etmek mümkün oluyor. klasik fondöten fırçalarındaki fırça izinin belli olması, cilt makyajının kalıp gibi durması riskleri bu şekilde azaltılıyor.

bende 187 yok ama görebildiğim kadarıyla elf'in kılları mac'inkiler kadar kaliteli değil, fırçanın formu da biraz daha farklı; 187 sanki biraz daha geniş, bu açıdan elf fırça 187'den biraz daha küçük olan 188'e de benzetilebilir. eğer gerçekten sıklıkla kullanacağınızı ve fırçanıza iyi bakacağınızı düşünüyorsanız 187'yi tercih edebilirsiniz, eminim uzun süre kalitesini yitirmez ve verdiğiniz paranın karşılığını alırsınız. ben malesef fırçalarına çok iyi bakan biri değilim, 187'ye ciddi bir para verip (yanılmıyorsam fiyatı 100tl'nin üstünde) sonra onu düzgünce yıkamazsam, çok da sık kullanmazsan saçma olur diye düşündüm ve elf'inkini tercih ettim. elf studio stipple brush benim işimi görüyor, 3.50 pounda (yaklışık 8 tl) gayet güzel bir uygulama elde edebiliyorum, kılları hiç dökülmüyor, seviyorum yani :)

elf studio powder brush ise benim uzun süredir sıklıkla kullandığım fırçalardan biri. pudra fondöten kullanıyorsanız veya pudranızın daha kapatıcı olmasını istiyorsanız bu fırçayı mutlaka öneririm. normal bir pudra fırçasıyla cildiniz üzerinden kat kat geçmek bazen toz toz bir görüntü oluşmasına yol açabiliyor ("cakey" denilen durum çok feci!). bu fırçaya pudranızı alıp sürterek değil pat pat yaparak cilt makyajınızı uygularsanız pudranın cildinizle bütünleştiğini, daha yoğun bir kapatıcılığı kolaylıkla elde ettiğinizi görebilirsiniz. ben mac studio fix'i bu fırçayla uyguluyorum, mac mineralize skinfinish neutral tarzı pudralar için de ideal bir uygulama sağlayabilirsiniz. şurada bu fırçayla ilgili güzel bir yazı var, yazarı likit fondöten için bile bu fırçayı kullandığından bahsetmiş. elf studio powder brush, studio serisindeki diğer fırçalar gibi 3.50 pound, kıl dökme gibi bir soruna bu fırçada da rastlamadım.
hem elf studio stipple brush hem de studio powder brush düz bir yüzeye sahip, powder brush neredeyse bir kabuki gibi sık kıllıyken stipple brush yukarıda bahsettiğim gibi iki katmanlı kıllara sahip. bu nedenle studio stipple brush likit ve krem ürünlerin uygulanması için daha uygun, daha hafif bir etki veriyor. studio powder brush ise sık kılları ve yoğun tutuculuğu ile daha yoğun bir uygulama imkanı sağlıyor.

elf'ten sipariş vermek için buyrun.

bir sonraki karşılaştırma yazısında elf blending eye brush ile mineral serisinin blending eye brush'ından bahsedeceğim.

3.1.11

elf siparişi / elf fırça karşılaştırmaları 1: elf mineral powder brush vs. elf studio complexion brush

,
*bol fotoğraflı yazı*
aralık ayında elf'in üst üste yaptığı promosyonlara seyirci kalamadım. 100'lük far paletini ücretsiz verdiklerini gördüğüm bir akşam "allaaaaaaah" diye bağırarak sitede gördüğüm her şeyi sepete atmaya başladım! sonuçta büyük bir paket geldi tabi. neyseki sitedeki herşey çok ucuz olduğu için cüzdanımda büyük bir delik açmadan paçayı sıyırdım. elf'ten sipariş vermeyi düşünenler için paketin nasıl geldiğini de fotoğrafladım:

gördüğünüz gibi gayet sağlam bir paket geliyor. ojeler kırılır mı diye endişeleniyordum fakat herşeyi baloncuklu zımbırtılarla (bubblewrap?) sarmalamışlar, hiçbir hasar yoktu. daha önceki siparişlerim de böyle sorunsuz gelmişti. normalde elf'ten yaptığım siparişler üç günde geliyor, bu sefer hem kardan hem de yoğun ilgiden dolayı bir haftada geldi ancak siparişi verdikten sonra siteden durumu açıklayan bir e-mail gelmişti. bu kadar sistematik çalışmaları da güzel tabi.
yeni çıkardıkları fırçaları merak ediyordum, hem eskilerden hem de yenilerden aldım:

yeni fırçalarım gelince bunları elimde olan diğer elf fırçalarla kıyaslayan yazılar hazırlamayı düşündüm. bugün ilkiyle başladığım bu yazıların devamı gelecek, yani yukarıda gördüğünüz fırçaların hepsini başka elf fırçalarla kıyaslayan yazıları ve fotoğrafları paylaşacağım.

elf studio complexion brush'ı allık fırçası olarak kullanıyorum. yaklaşık bir yıldır hemen hemen her gün kullandığım bu fırçadan gayet memnunum. kılları çok yumuşak, dökülme yapmıyor üstelik çok ucuz (3.50 pound, 8-8.50 tl). hem allık hem pudra fırçası olarak kullanılabilir, tutuculuğu da gayet iyi.

elf mineral powder brush bu ikiliden yeni olanı, elf'in mineral serisinden yeni çıkardığı fırçalardan. bunlar doğa dostu, kılları hayvan kılı değil, sapları bambudan yapılıyor. sanırım bambu nedeniyle oldukça hafif fırçalar (studio fırçalarından daha hafifler). mineral powder brush, studio complexion brush'a göre hem biraz daha geniş, hem de sapı biraz daha uzun. ama yumuşaklık, tutuculuk ve kıl dökmeme açısından aynılar. neden studio fırçalar 3.50 poundken mineral fırçalar 5.50 pound (13-13,50 tl) anlamadım. arada 5 tl'lik bir fark yok bence.
elf mineral powder brush, studio complexion'a göre daha geniş olduğu için allıktansa pudra uygulamak için daha uygun. tabi allığı biraz daha hafif bir şekilde daha geniş bir alana uygulamak isteyenler o iş için de kullanabilir. benim sevdiğim bir başka kullanım yöntemi de allığı sürdükten sonra kenarlarından bu fırçayla geçerek sınırı biraz daha yumuşatmak. bir nevi blending işi için kullanıyorum yani. allık konusunda elim de biraz ayarsız, o yüzden allığın üzerinden şöyle bir geçip rengi de yumuşatabiliyorum bu fırçayla. ayrıca makyaj bitince sabitleme pudrasını uygulamak için kullandığım da oldu.

kısacası iki fırçamdan da gayet memnunum. ancak dediğim gibi mineral fırçalara 5tl daha fazla veriyorsam bir fark bekliyorum, doğa dostu olması dışında bir fark göremedim. belki mineral pudra/allık uygulamalarında bir fark oluyordur, fakat ben mineral pudra kulanmadığım için bu konuda bir yorum yapamıyorum. internet sitesinde her türlü pudrayı uygulamak için uygun olduğu, elf'in mineral makyaj ürünlerini uygulamak için de ideal olduğu yazıyor.

elf ürünlerini sipariş etmek için buyrun.

bir sonraki yazımda studio stipple brush ile studio powder brush'ın karşılaştırmasını yapacağım.

bu arada daha önce elf corrective concealer hakkında şu yazıyı yazmıştım.

10.11.10

Kaş ve kirpik bakımı & makyaj ürünleri-1

,
Bana sorarsanız bir bakışı çekici yapan, ona derinlik katan, dolgun ve uzun kirpiktir. Genelde insanlar göz rengine takıklarken ben uzun zaman sorun yaşadığımdan olsa gerek hemen kirpiklere odaklanıyorum. Sadece kirpiklerin değil, düzgün şekil verilmiş kaşların da yüzü, gözü olduğundan daha anlamlı gösterdiğine inandığım için bu konuda yardım aldığım ürünleri sizlerle paylaşmak istedim. Benim sorunum anneme çekmem ve dökülen kaşlara, kısacık, seyrek kirpiklere sahip olmam(dı). Bu konuda ilk başvurduğum ürün her zaman güvendiğim Mavala oldu. Bunu her fırsatta dile getiriyorum çünkü tırnak yemekten kurtulmamı ve DiorShow Mascara ile işbirliği içerisinde neredeyse sıfırdan kirpik sahibi olmamı sağladı. Bu yüzden ilk olarak Mavala’nın Double Lash’i ile başlayacağım yazımda sırasıyla kullandığım maskaralardan Diorshow, Diorshow Waterproof, Diorshow Black Out, takma kirpik MAC 30 Lash ve yapıştırıcı Duo adhesive ikilisinden, son olarak da kaş kalemim Lancome Le Crayon Sourcils’den bahsedeceğim.
Mavala Double Lash (10 ml) birçok eczaneden kolaylıkla bulunabilecek oldukça garantili bir ürün. Aslında annem kendisine almıştı ama her zamanki gibi yarım kullandığı ve doğru dürüst sonuç alamadığı için ondan yürütüp kendimde deneme kararı aldım :) Her akşam makyajı tamamen temizlenmiş kirpiklere uyguladığınızda, sabaha kadar derinlemesine beslediği kirpiklerinizde etkisini maksimum 30 gün içerisinde gösteriyor. Fırçası aynı rimel fırçasına benzediği için kullanımı çok kolay ve hemen bitmiyor. Sabırla ve düzenle kullanıldığında kirpiklerinizin beslenip uzadığını ve hatta aralardan küçük kirpiklerin çıktığını siz de göreceksiniz. Eğer seyrek kaşlardan şikayetçiyseniz Double Lash’i kaşlarınıza da uygulayabilirsiniz. Fiyatı 26 TL.

Yeterince kirpiğim var sadece iyi bir maskara benim için yeterli diyorsanız, Diorshow Maskara bu dileğinizi fazlasıyla karşılamaya hazır. Eski bir arkadaşımın önerisiyle kullanmaya başladığım ve genelde Lancome ürünlerine alışkın olmama rağmen bana göre Lancome Hypnose’dan çok daha güzel olan bu maskarayı 5 senedir memnuniyetle kullanıyorum. Mavala’yı bıraktıktan sonra yerini fazlasıyla doldurduğunu da söyleyebilirim. Bu yazıyı hazırlarken Diorshow maskara üzerine yazılmış pek çok eleştiri okudum. Bazıları maskaranın çabuk tükendiğini ve kuruduğunu yazmış ki bu hiç doğru değil. Ürünün sıkıntılı tek yanı fırçasının diğer maskaralarla karşılaştırıldığında daha büyük olması… Bu benim için herhangi bir sıkıntı oluşturmuyor çünkü göz ile kaş arasındaki mesafemin geniş olması bu fırçayı göz kapağıma bulaştırmadan kullanabilmeme imkân sağlıyor, ancak bu mesafesi dar ve göz kapağı düşük olan kişilerin bu ürünü temiz bir şekilde kullanabilmeleri ne yazık ki pek mümkün gözükmüyor. Pek çok eleştirinin aksine düzgün sürüldüğünde topaklanma falan da yapmıyor, ama sonuçta bana sorarsanız makyaj yapmanın resim yapmaktan çok da bir farkı yok, bu yüzden el yatkınlığı olmayan kişilerin bu konuda beceriksizliklerinin suçu ürüne atılmamalı. Diorshow bir maskara olarak sadece kirpikleri dolgunlaştırıp uzatmakla kalmıyor aynı zamanda sık kullanıldığında kirpikleri besleyip yeni kirpik oluşumuna da katkıda bulunuyor. Fiyatı 48.50 TL.

Ben ürünün Waterproof (suya dayanıklı) olan çeşidini yaz aylarında özellikle deniz tatillerinde severek kullanıyorum. Denize girdiğinizde bile akmayan bu maskarayı siz de çok seveceksiniz. Yalnız Waterproof maskaraların geneli için konuşursak her ne kadar akmaz dense de siyah renginde bazen akma sorunuyla karşılaşılabiliyor, bu sebeple eğer yaz aylarında kullanacaksam Diorshow Waterproof’ta hayal kırıklığı yaşamamak için ben kahverengi olanını tercih ediyorum. Bu ürünü göz akması sorunu yaşayanlar da gönül rahatlığıyla kullanabilirler. Sürmesi normal Diorshow maskaraya göre daha akışkan olduğu için oldukça kolay, ancak bu ürünü çıkarmak için iyi bir temizleyici kullanmak gerekiyor. Benim bu ihtiyacımı daha önce Lancome yazımda kullandığım ürünler rahatlıkla gideriyor. Fiyatı 48.50 TL.

Bir de Diorshow serisinden Blackout adlı ürünü denemiştim ama nedense onunla pek sevişemedim. Kullanımı biraz zor geldi ve hatırı sayılır bir para verdiğim için bir süre boğuşarak da olsa kullanmaya devam ettiğimi hatırlıyorum. Fiyatı 47 TL.

**Serinin yeni çıkan maskarası Diorshow Maximizer’ı kullanma şansım henüz olmadı. Söylendiğine göre kirpikleri besleme konusunda oldukça iddialıymış. Daha sonra bu ürünü de deneyip size sağlıklı bilgi vermeyi planlıyorum.



Geçenlerde yeni nişanlandım :) Uzun kirpik sevdamı böyle bir günde takma kirpikle tamamlamak istediğim ve bu konuda tecrübesiz olduğum için çok sevgili Ucucaparkların tavsiyesi ile Mac’in 30 Lash adlı ürününü satın aldım. Resimde gördüğünüz kutuda 54 adet farklı boylarda hazırlanmış takma kirpik bulunuyor. Bunlar 3lü dörtlü kirpik gurupları halinde hazırlanmış ve kolay kullanım için kısadan uzuna doğru sıralı bir biçimde kutuya yerleştirilmiş. Piyasada satılan türlerinin aksine 30 Lash’in kutusunda kendi yapıştırıcısı bulunmuyor, bunun için ek bir ücret ödeyip birçok sitede adından büyük övgüyle bahsedilen Duo adhesive’i almak gerekiyor. İlla Duo adhesive ile kullanılacak diye bir kanun yok ama bana sorarsanız herhangi bir yapıştırıcı ile taktığınız kirpikleri çorbanızın içinden toplamak çok da eğlenceli olmayabilir. Kirpikleri takarken önce acemilikten biraz panik yaptığımı itiraf etmeliyim ama Mac’in sitesine girip uygulamalı makyaj videolarından yararlanmak işinizi oldukça kolaylaştırıyor. (www.maccosmetics.com) Gece boyunca hiç fire vermeden rahatlıkla kullandığım kirpiklerimi yatarken üzülerek, taktığımdan çok daha kolay bir şekilde çıkardım. Bunun için sıradan göz makyajı temizleyicisi yeterli olur diyebilirim. 2 ürünün toplam fiyatı 55 TL.
Kullanım şekli: Öncelikle bir elin nesi var iki elin sesi var atasözünü dinleyip bir arkadaştan yardım almanızda fayda var. Gözünüzün dış tarafına uzunları, iç kısımlara doğru ise kısa olanları takmak işin püf noktası. Takma işlemi sırasında cımbız kullanabilirsiniz. Kirpiklerinizin boyunu ve sıklığını siz belirleyin ama gideceğiniz bir kostüm partisi değilse abartıdan kaçının. Bir cımbız yardımıyla ucunu azıcık yapıştırıcıya buladığınız kirpiğinizi takmadan önce bir süre bekleyin. Önce uzun olanları daha sonra gözün iç kısımlarına doğru seçtiğiniz daha kısa olan kirpikleri tek tek kendi kirpiklerinizin arasına yerleştirin. Birkaç dakika bekleyin, yapıştırıcı göz kapağınızda şeffaf renge dönüştükten sonra makyajınızı uygulamaya geçin.

** Yapıştırıcıyı kullanırken renginin bir süre beyaz olduğunu görüp ay bu böyle mi kalacak diye korkmayın bir süre sonra kendisi şeffaf renge dönüşüyor.
*** Makyaj uzmanı değilseniz parça kirpikleri komple takma kirpiklere tercih etmelisiniz. Komple takılan kirpikleri düzgün yapıştırmak çok daha zor ve çıkartırken de kirpiklerinizden olabiliyorsunuz.
Dökülen kaşlarınızı doğal yollarla dolduramıyorsanız siz de benim gibi kaş kalemi kullanmayı deneyebilirsiniz. Benim ilk ve tek kaş kalemim Lancome’un Le Crayon Sourcils adlı ürünü oldu. 2 senedir memnuniyetle kullanıyorum. Annem beslemeye benziyorsun dese de (kıskançlığından), kaşlarımla şaşırtıcı bir şekilde erkeklerden de pek çok övgü topladığımı söyleyebilirim :) Kaş kaleminde doğru rengi seçmek ve boyarken abartıya kaçmamak çok önemli. Ben kumral olduğum için kahverengiyi (Ebene 8307) tercih ediyorum. Le Crayon Sourcils’in en sevdiğim özelliği bir tarafında sürdüğünüz kalemi dağıtmaya yarayan fırçasının olması, bu sayede daha doğal bir sonuç elde ediyorum. 2 senedir kullanmama rağmen daha yarısına bile gelmedim ve şimdiden parasını fazlasıyla çıkardığını söyleyebilirim. Çok çok memnunum. Fiyatı 35 TL.

*Bu ürünü internetten sipariş vermeden önce kozmetik ürün satan mağazalarda kendi renginizi bulmak için deneme yapmanızı tavsiye ederim.

!!Kozmetik ürünlere çok sıcak bakmayanlar için doğal yoldan ulaşabilecekleri bazı bakım ürünlerine ve formüllere yazımın 2. bölümünde yer vereceğim. Şu ana kadar yazdığım tüm ürünler sonuç aldığım ve arkasında durabileceğim ürünlerdir. Hepsini siz de kolaylıkla Tekinacar, Watsons, Dougles, Boyner Beauty, Sevil gibi kozmetik ürünler satan mağazalarda bulabilirsiniz.

** Fiyat bilgileri www.strawberrynet.com'dan alınmıştır.

10.10.10

flormar allıklar: hesaplı ve kaliteli!

,

mac, laura mercier, benefit gibi high-end sayılabilecek markaların birçok ürününü severek kullanıyorum. ancak yerli ve uygun fiyatlı markalardan da son derece kaliteli ve kalıcı makyaj malzemeleri bulmak mümkün, benim yerli markalar içinde ürünlerini en sevdiğimse flormar.

flormar yenilendiğinden beri birçok makyaj blogger'ının da ilgisini çekti. herkes ürünler hakkında bu kadar iyi şeyler yazınca ben de meraklandım. önce allıklarını almaya başladım, daha sonra farlarını, lipglosslarını ve göz kalemlerini de aldım. memnun kalmadığım hiçbir ürünü olmadı. hepsi kalıcılık ve pigmentasyon açısından son derece iyiler. bu yazıda çok sevdiğim üç flormar allıktan bahsedeceğim, daha sonra lipglosslar hakkında da yazacağım (göz kalemlerinden şurada bahsetmiştim)


henüz son çıkan "pretty compact"ları denemedim ancak "selection terracotta" serisinin high-end markaların allıklarıyla boy ölçüşebilecek kalitede olduğunu söyleyebilirim. ben 26 numarasını hemen hemen her gün kullanıyorum. 26 numara aslında ışıltılı bir pudra olarak satılıyor, ancak ben genellikle elmacık kemiklerinin üst kısmına hafifçe uygulayarak aydınlatıcı olarak kullanıyorum. bazen de elmacık kemiklerinin üzerine biraz yoğun olarak uygulayıp allık olarak kullanıyorum, çok doğal, güzel bir ışıltısı olan bir allık oluyor. ayrıca bunu hafifçe allık gibi sürüp üstüne mat bir allk sürdüğümde de mat allığı hafifçe ışıltılandırmış oluyorum. yani kullanım alanları çok çeşitli. üstelik kocaman bir ürün ve bitirmek bence imkansız. fiyatı da 20 tl civarı. (bu arada rengi swatch'daki kadar koyu değil, fırçadaki diğer rengi temizlemeden sürdüğüm için öyle çıkmış sanırım. bu kadar koyu olsa aydınlatıcı olamazdı zaten!)

tekli allıklardan da çok memnunum. #88 fotoğrafta sanki ışıltılı gibi çıkmış ancak yüzüme sürdüğümde öyle pek bir ışıltısı olmuyor. çok tatlı bir pembe, bana biraz mac dollymix'i hatırlatıyor. #90 ise yanık tende çok hoş duruyor. yavruağzı-bronz arası bir rengi var (kiremit rengi gibi ama daha açık mı desem?).bunların da fiyatı çok uygun, 10-11 tl civarı.
bana "selection terracotta"nın ambalajı çok sağlam değil gibi geliyor, mesela makyaj çantasına direkt atarsam allık içinden biraz dökülüyor. o yüzden ben de başka birşeyin (küçük poşet vs.) içine koyup makyaj çantama öyle koyuyorum. bence başka da hiçbir olumsuz özelliği yok, zaten bu dökülme sorunu tekli allıklarda da yok.

swatchlar:
sonuç olarak, flormar allıkları herkese tavsiye ediyorum :)

1.8.10

benefit creaseless cream eyeshadow/liners

,

içimdeki benefit sevgisi bambaşka. birçok ürününün sadece görüntüden ibaret olduğu yazılıp çiziliyor, ama ben yine de web sitelerine bakıp bakıp "şunu da alayım, bu da benim olsun" demeden edemiyorum. yine böyle bir "hepsini istiyoruuuummm" anında strawberry'de bu creaseless cream eyeshadow/liner'ları görüp sepete attım.

iyi ki de atmışım. gerçekten de muhteşemler. kesinlikle çizgi çizgi olmuyorlar, renkleri şahane ve kalıcılıkları inanılmaz. dee'ye danıştığımda hem far bazı, hem de tek başına far olarak kullanılabildiklerinden bahsetmişti. özellikle
birthday suit bu anlamda joker olarak kullanılabilir. diyelim hafta için bir akşam arkadaşlarımla buluşacağım, sabahtan da işe gidiyorum. işe gitmeden önce çeşit çeşit far sürecek vaktim yok, ama makyaj yapasım var, e bir de akşama kadar dayanması lazım. böyle zamanlarda birthday suit'i tüm göz kapağıma sürüyorum, hem çok pratik (krem olduğu için ben parmağımla dağıtıyorum), hem de rengi abartılı değil (benim göz kapağıma çok yakın, altın ışıltılı ama öyle disko topu gibi değil). verdiği aydınlık görüntüyü seviyorum. akşama kadar da yerinden kıpırdamıyor.
ya da mesela mat farları biraz daha ışıltılı kullanmak istediğimde altına birthday suit'i baz olarak kullanıyorum. yani oldukça işlevsel, hem kolay kolay bitecek gibi de durmuyor.



strut da dumanlı göz makyajı için mükemmel bir baz, makyajı çok kolaylaştırıyor. tek başına far olarak kullandığımda çok opak bir görüntü elde edemiyorum ama liner olarak denedim, gayet başarılı oldu. örneğin makyajınızda dudakları veya yanakları vurguladığınızda gözleri sade tutmak isterseniz veya liner'ınızın siyah eyeliner kadar dramatik olmasını istemiyorsanız strut iyi bir alternatif olabilir.

swatchlar:


bu sıcak havalarda farlarınızın kalıcılığından şikayetçiyseniz ya da benim gibi "farla hiç uğraşamam" diyorsanız, benefit creaseless cream eyeshadow/liner'lara bakmanızı öneririm. sephora'dan (pahalıya), strawberry'den (26 tl'ye) veya benefit'in kendi sitesinden (türkiye'ye shipping'i var) alınabilir.


diğer renkleri ve swatchlarını merak ediyorsanız pumpkin'in yazısına bakmanızı öneririm.

22.7.10

eyeliner dosyası 3: göz kalemleri

,

eyeliner dosyas
ının birinci ve ikinci yazılarında jel ve keçe uçlu/likit eyelinerlardan bahsetmiştim. bu yazımda da büyük ihtimalle en uygun fiyatlı kozmetik ürünlerinden olan göz kalemlerinden bahsetmek istiyorum.

bir allığa veya ruja renk çeşitliliği veya kalıcılığı için 30-40 tl verdiğim oluyor. ancak söz konusu olan göz kalemi olduğunda yerli ve uygun fiyatlı markaların ürünlerini (örneğin flormar ve emily) çoğunlukla ünlü ve görece daha yüksek fiyatlı markaların ürünlerine (örneğin mac ve dior) tercih ettiğimi söylemem gerekir. çünkü bana göre, bu yerli markaların göz kalemlerinin kalıcılık ve renk çeşitliliği açısından büyük markalardan arda kalır yanı yok.

buna verebileceğim en iyi örnek ilk sırada siyahını görebileceğiniz flormar ultra eyeliner serisi. çok kalabalık olmasın diye fotoğraflarken her markanın birer rengini seçtim ve karşılaştırabilmek adına siyah/gri renkleri tercih ettim, ancak belirtmem gerekir ki bu serinin her rengi birbirinden güzel. siyahın koyuluğundan ve kalıcılığından memnun kalınca morunu da aldım ve mor siyahtan bile daha kalıcı! siyah gün ortasında doğru çoook az silikleşebiliyor, ama mor gün boyu kesinlikle silinmiyor ve bulaşmıyor. ben yağlı cilde ve bir o kadar da yağlı göz kapaklarına sahip biri olarak akmayan bir göz kalemini bulma ümidini çoktan yitirmiştim, ancak flormar beni şaşırttı. zaten birçok makyaj blogu, ambalajları değiştikten sonra flormar'ın kalitesini ne kadar yükseldiğinden bahsetmişti, ben de hem allıklarını, hem lipglosslarını hem de göz kalemlerini severek kullanıyorum, herkese tavsiye ederim. (daha sonra allıklardan ve lipglosslardan da bahsedeceğim) ben cevahir'deki flormar standından 5-6 tl'ye aldım. merak edenler flormar'ın web sitesinden diğer renklere de bakabilirler. bendeki siyah ve mor tamamen mat, standda baktığım açık mavi ve altın renkleri biraz parıltılıydı.

high-end markaların ürünlerinin her zaman çok iyi çıkmayabileceğinin kanıtı da ikinci sıradaki dior trinidad black. bu göz kalemini bana yıllarca akan göz kalemlerinden şikayet etmek suretiyle başının etini yediğim annem sanırım 5-6 sene önce almıştı. üstünden epey vakit geçtiği için rakamı net hatırlamıyorum ancak iyi de bir para ödemişti. buna karşılık sonuç malesef hayal kırıklığı olmuştu. çünkü evet, dior'un göz kalemi çok koyu bir siyah, evet çok kolay sürülüyor ve öyle yumuşak ki gözü hiç rahatsız etmiyor; ancak akıyor. tabi ben bu kadar para verdikten sonra kalemi kullanmamazlık edemezdim, o yüzden aksa da koksa da uzunca bir süre kullandım ve koca kalem minnacık kaldı. kısacası dior'un trinidad black'ini tavsiye etmiyorum, belki göz kapaklarınız benimki gibi yağlı değilse memnun kalabilirsiniz ancak ben olsam 4-5 tl'ye çok daha uygun alternatifler varken dior'u tercih etmezdim.

uygun fiyatlı bir diğer göz kalemi de makyaj çantamdan hiç çıkarmadığım avon glimmersitck diamonds'ın smokey diamond rengi. koyu gri/füme denebilecek bir rengi var. çok makyajlı görünmek istemediğim veya vaktimin kısıtlı olduğu günlerde elim sıklıkla buna gidiyor, çünkü hem siyah eyelinera (veya kaleme) kıyasla daha yumuşak bir ifade veriyor, hem de gün içinde akma problemi olmuyor. kalıcılığı da gayet iyi. ayrıca bazı simli göz kalemleri insanın gözünü rahatsız edebiliyor, ancak ben bunda böyle bir sorun yaşamadım. yalnızca hafif bir parıltısı var. birkaç ay önce indirimle 6-7 tl gibi bir fiyata almıştım. bence denemeye değer bir ürün.

marjo avon glimmersitck diamonds'ın üç rengini mac pearlglide liner'larla kıyaslayan şahane bir yazı yazmıştı, merak edenler şuradan bakabilirler.

son sırada
emily göz kalemi var. hemen hemen bütün parfümerilerde 2-3 tl'ye çeşit çeşit rengine rastlayabileceğiniz bu kalemlerin grisini severek kullanıyorum. emily #120, swatchlarda da görebileceğiniz gibi avon smokey diamond'a kıyasla daha açık bir gri. bendeki diğer renkleri #116 (hafif ışıltılı lacivert), #118 (ışıltılı mavi) #114 (mat ördek başı yeşili) ve #119 (ışıltılı yeşil). sabah çıkıp işe gideceksem far filan sürdüğüm çok çok nadirdir, genellikle gözümün üstüne siyah jel eyeliner çekiyorum. biraz daha renk gelsin istersem bunlardan birini gözümün içine (waterline denilen kısma) çekiyorum ve hiçbir akma-bulaşma olmadan gün sonuna kadar idare ediyorum. göz üçüne çekince hafif bir silikleşme oluyor haliyle ama onun da olmaması sanırım imkansız. emily'nin göz kalemlerini 2-3 tl verip renk renk alabildiğim ve hiçbir problem yaşamadan kullanabildiğim için seviyorum.

swatchlar:
bir sonraki makyaj yazımda iki benefit creaseless cream shadow/liner'dan bahsedeceğim.

10.7.10

eyeliner dosyası 2: likit ve keçe uçlu eyelinerlar

,

bir önceki yazım
da jel eyelinerlardan bahsetmiştim, bu sefer de iki keçe uçlu eyelinerla bir likit eyelinerdan bahsedeceğim.



keçe uçlulardan ilki maybelline line definer. bir ara maybelline ürünlerinde iki alana bir bedava varken almıştım bunu. diğer eyelinerlarım siyah olduğu için, daha doğal bir görüntü istediğimde kullanabileceğim bir şey olsun istedim ve kahverengisini aldım. fakat malesef kalıcılığı çok kötü, sabah sürüyorum ve gün ortasında epey silikleşmiş oluyor. bu nedenle artık kullanmıyorum. belki siyahı daha kalıcıdır, ama bu renginden ben memnun kalmadım. fiyatı sanırım 11-15 tl gibi birşeydi.

lancome artliner littlemermaid'in kullanıp memnun kaldığı bir üründü. ben de makyaj çantamda taşıyabileceğim bir eyeliner istiyordum. hem jel eyeliner hem de fırça taşımak yerine daha az yer kaplayacak bir liner ararken strawberry'de artliner'ın fiyatının 27tl'ye düştüğünü görünce hemen aldım, çok da memnunum. kalıcılığı gayet iyi ve bazı keçe uçlu linerların aksine ince çizgiler de çekebiliyorsunuz. jel eyelinerların kullanımı bana biraz daha kolay gelse de, artliner da gayet başarılı bir alternatif. türkiye'deki satış fiyatı 50 tl'nin üstünde diye biliyorum.

nivea expert eyeliner benim ilk linerımdı, bundan 4-5 tane de bitirmişimdir. fırçası çok ince olduğu için ince çizgiler çekmek isteyenlerin tercih edebileceği bir likit liner. kalıcılık açısından da hiçbir sorun yaşamadım. yine de jel eyeliner kullanmaya başladıktan sonra elim buna pek gitmedi. daha ucuz ve heryerde kolaylıkla bulunabilen bir marka olduğu için tercih edilebilir. fiyatı 20 tl civarı sanırım.

swatchlar:

bu arada, geçen sefer yazmayı unutmuşum, ben eyeliner'ı mac'in sitesinde gördüğüm şu videodaki yöntemle sürüyorum, bana en kolayı bu gibi geliyor. hem jel hem de likit ve keçe uçlu linerlarda en dıştaki kuyruk kısmından başlayıp göz bebeğimin olduğu yere kadar bir çizgi çekiyorum, sonra altını doldurarak bu kısmı hafif kalınlaştırıyorum. sonra da buradan gözümün içine kadar ince bir çizgi çekerek tamamlıyorum.

bir sonraki yazıda birkaç göz kalemini karşılaştıracağım.

4.7.10

eyeliner dosyası 1: jel eyelinerlar

,

kimilerinin vazgeçemediği makyaj malzemesi rujları, kimilerininki farları, benimki de eyelinerlarım. gözüme eyeliner/kalem vs. sürmeden dışarı çıktığım nadirdir. durum böyleyken elimdeki bazı eyelinerlarla ilgili yazılar hazırlamaya karar verdim. bunlardan ilki, kullanmayı oldukça sevdiğim jel eyelinerlar üzerine olacak.


jel eyelinerlar, kullandıklarım içinde en kalıcı ve kullanımı en kolay olan eyeliner türü. bunları sürmek için mac 209 gibi ince uçlu, inglot 30t gibi kıvrık uçlu fırçalar kullanılabilir. benim için en kullanışlı olan kesik uçlu fırçalar, ilk fotoğrafta gördüğünüz inglot 31t'den çok memnunum. buna alternatif olarak mac 266 da kullanılabilir. kesik uçlu fırçalarla çok daha kısa sürede çok düzgün çizgiler elde etmek mümkün. ben kesik uçlu fırça+jel eyeliner kullanmaya başladığımdan beri elim epey hızlandı ve eyelinerı hatasız sürmeye başladım.


inglot amc eyeliner gel elimdekiler içinde kullanımı en zor olanı. aşırı kuru, bu yüzden fırçaya almak çok zor oluyor. ben fix+'la ıslatarak kullanıyorum ama suyla da benzer bir etki yakalanabilir. yine de diğerleri dururken elim buna çok gitmiyor açıkçası. rengi çok hoş (koyu mor/mürdüm) ve kalıcılığı da iyi ama dediğim gibi biraz uğraştırıcı. ambalajı çok süper sayılmaz ama hafif olduğu için yanınızda taşımanız kolaylaşıyor. fiyatı da yanlış hatırlamıyosam 32tl gibi bir şeydi. inglot eyeliner gel'in renk çeşitliliği de diğerlerine göre daha fazla. farklı renkler denemek isteyenler inglot'u tercih edebilir.

elf cream eyeliner
ise mac ve inglot'a göre biraz daha kremsi yapıda. ben sipariş ettiğimde midnight'ın biraz daha mavimsi bir lacivert olduğunu düşünmüştüm ama gözünüzde çok mavi gibi durmuyor, biraz daha yumuşak bir siyah gibi gözüküyor. siyahın sert bir ifade verdiğini düşünenler bu rengi deneyebilir. ayrıca hem ucuz olduğu (3,5 pound), hem de kremsi yapısından dolayı daha kolay silinebildiği için yeni başlayanların tercih edebileceği bir ürün. kolay silinebilir derken hata yaparsanız hemen düzetmenize imkan tanıdığını kast ediyorum, buna rağmen kalıcılık açısından en az diğerleri kadar iyi. kuruduktan sonra kolay kolay silikleşmiyor. elf'in studio serisinde cream eyeliner'ın 3 farkı rengi daha bulunuyor.


mac fluidline artık bir klasik haline gelmiş durumda. blacktrack gerek yapısı, gerek ambalajı, gerekse siyahın tonu açısından mükemmel bir jel eyeliner. kalıcılığı çok çok iyi, üstelik kolay kolay bitmiyor. ben neredeyse her gün kullanıyorum, biterse kesinlikle yeniden alacağım bir ürün. fiyatı sanırım 36-38 tl civarı, farklı renk seçeneklerine de buradan bakılabilir.

swatchlar:

eyeliner dosyasının ikinci yazısında keçe uçlu ve likit eyelinerlardan bahsedeceğim.

11.5.10

ucucaparklar makyaj: maybelline köpük allıklar (dream mousse blushes)

,

zaman zaman makyaj süremi kısa tutmak için vakit alan işlemleri atlıyorum. arkadaşlarımla dışarı çıkacaksam, ya da haftasonuysa ve acelem yoksa daha ayrıntılı, farlı-rimel bazlı makyajlar yapabiliyorum. ama işe gideceğim günler uykumdan feragat edip ayna karşısında uzun süre oyalanamıyorum. böyle zamanlarda kullanımı kolay ürünler hayat kurtarıcı oluyor. krem allıkların birsürü insanın gözünü korkuttuğunu bliyorum, bana göreyse inanılmaz pratik ürünler. maybelline'in köpük allıkları hem görece uygun fiyatları hem de hemen hemen her kozmetik dükkanında bulunabilmeleri açısından benim en çok tercih ettiğim allıklar arasında yer alıyor.


krem veya köpük formdaki allıkları kullanmanın en büyük kolaylığı fırça kullanmak zorunda olmamanız. elbette mac187 ya da sigma ss187 tarzı bir fırçayla da sürebilirsiniz. bense parmağıma az bir miktar alıp elmacık kemiklerimden şakaklarına doğru noktacıklar halinde dokunuyorum, sonra da bu noktacıkları dağıtıyorum. eğer fırçayla kullanacaksanız bir miktarı elinizin arka tarafına sürüp fırçaya oradan almanızı öneririm, allıkların ağzı fırçaya almak için biraz dar. bazı krem allıklar benim gibi yağlı cildi olanlarda hiç kalıcı olmayabiliyor, maybelline'inkiler köpük formda olduğu için böyle bir problem yok. "sabah sürüyorum, akşama kadar hiç bozulmuyor" diyemem elbette, ama fiyatına göre kalıcılığı gayet iyi.

swatchlar:

bende iki rengi var: plum ve mauve. plum rengini makyaj çantamdan neredeyse hiç çıkarmıyorum. bunun birinci sebebi yanımda bir de fırça taşımama gerek kalmıyor. ikincisi de plum koyu tenlilerde çok doğal duruyor, üstelik hemen hemen her göz-dudak makyajıyla uyum sağlayabiliyor. 22 tl'ye almıştım, en çok kullandığım allığım olmasına rağmen 6 ayda yarısına bile gelemedim. (watsons'daki anneler günü indiriminde %50 indirimde görünce bir tane daha alıp yedekledim, ne zaman sıra gelecek bilmiyorum)

birçok insanın aksine allıkta pembe rengi çok tercih etmiyorum, mauve'u da çok emin olmadan almıştım ama çok sevdim, şimdi yaz geldiği için daha sık kullanmayı planlıyorum.


maybelline köpük allıkların açık tenlilere en çok yakışacak rengi peach satin bence. cilde sıcaklık veren çok hoş bir rengi var. ben koyu tenli olduğum için almadım ama açık tenliyseniz bu renge bakmanızı öneririm.


bir de küçük uyarı: pudranın üzerinde kesinlikle hoş durmuyorlar, pudrasız dışarı çıkmayanlardansanız köpük allıkları boşverin.

tezgahtaki yazılar: yağlı ciltler için cilt bakım önerileri, rimel dosyası, 2 lush maske karşılaştırması, flormar allıklar, mac-inglot-elf jel eyeliner karşılaştırması

27.4.10

ucucaparklar makyaj - yaz için mac'ten şeftali ve mercan tonları

,

birçok kozmetik markası yaz koleksiyonlarında şeftali-mercan tonlarına yer veriyor. mac'in to the beach ve pret-a-papier koleksiyonlarındaki ruj ve lipglasslarda, nars'ın belle du jour koleksiyonundaki krem allık ve multiple'da bu tonları görebilirsiniz. ben de genellikle sade makyajı tercih ettiğim için, mercan tonlarını kullanmayı seviyorum. bu yazımda son zamanlarda sıkça kullandığım mercan ve şeftali tonlardaki birkaç mac ürününden bahsedeceğim.


springsheen mac'in sheertone shimmer allıklarından, yani hafif ışıltılı. bu simli olduğu anlamına gelmiyor, mat değil, cilde hoş bir aydınlık veriyor. bence her tene gidebilecek, çeşit çeşit makyaja uyum sağlayabilecek bir rengi var. bu rengi peachy coral ya da şeftalimsi mercan olarak tarif edebiliriz.

bu allığı sürdüğümde elim hep shy girl'e gidiyor. shy girl nude bir ruj, ton olarak ten rengine çok yakın olsa da insanı dudaksızmış gibi göstermiyor, çünkü rengi bejden hafif mercan'a kayıyor. bu ruj cremesheen yapıda, kremsi olduğu için sürümü de çok kolay.


shy girl tek başına yeterince güzel, ancak türkiye'ye birkaç hafta önce gelen liberty of london koleksiyonundaki frankly fresh lipglass'la kullanıldığında ortaya mükemmel bir kombinasyon çıkıyor. (ben fotoğraflara lipgloss yazmışım, doğrusu lipglass) renk açısından shy girl'e çok benziyor,nude ama pırıltılı olduğu için hem shy girl'le hem de springsheen'le güzel bir uyum sağlıyor. frankly fresh koleksiyon ürünü olduğu için sınırlı üretimde, şu sıralar mac'lerde bulabilirsiniz.

swatchlar:
fiyatları da yazayım:
springsheen: sanırım 46 tl, çok emin olamadım.
shy girl: 38 tl
frankly fresh: 38 tl


çoğunlukla mac ürünlerinin kullanıldığı mercan tonlarda bir makyaj uygulaması için şuraya bakabilirsiniz.

bir sonraki makyaj yazımda maybelline'in krem allıklarından bahsedeceğim.

22.4.10

ucucaparklar makyaj - elf corrective concealer

,

ben fondöten kullanmıyorum, pudrayı da yüzümün tümü için nadiren kullanıyorum. cildim çok düzgün değil aslında ama hem bunlarla uğraşamıyorum, hem de sürekli kat kat makyaj yapmayı tercih etmiyorum. bu durumda cildimdeki renk bozukluklarını ve lekeleri kapamak için kapatıcı ürünler kullanmam farz oluyor.

elf'in corrective concealer'ı cildimdeki renk bozukluklarını gidermek konusunda kullandığım ürünlerden biri. aslında adının corrective concealer yerine "corrector" olması daha uygun olurmuş, çünkü yaptığı iş problemli bölgeleri kapatmaktansa renk farklılığını nötrlemek. yani iyi bir kapatıcılık istiyorsanız, bunu kullandıktan sonra üzerinden ten renginize uygun bir kapatıcıyla geçmeniz gerekir. eğer fondöten kullanıyorsanız bu geçerli değil tabi.


ben en çok cildimdeki kırmızılıkları nötrlemek için 3. sıradaki yeşil rengi kullanıyorum, eğer deriniz çok inceyse ve kılcal damarlarınız belirginse 2. sıradaki pembe rengi kullanabilirsiniz. ben 2. rengi 1. veya 4. renkle karıştırarak (1 ve 4 gördüğünüz gibi aynı) turuncumsu bir ton elde ediyorum ve bunu gözaltlarımdaki morluğu daha az belirgin hale getirmek için kullanıyorum. eğer cildiniz çok problemli değilse, sadece belli belirsiz lekeleriniz varsa 1. ve 4. renkleri kapatıcı olarak da kullanabilirsiniz. benim için bu söz konusu olmadığından, renk bozukluklarını dengeledikten sonra üzerinden normal kapatıcıyla geçiyorum (yüzüm için body shop'ın kalem kapatıcısını, göz altlarım için de pastel'in magic touch'ını kullanıyorum), sonra da transparan pudrayla sabitliyorum. bu sabitleme işlemi hem kalıcılığı artırıyor, hem de göz altında kapatıcının çizgilere dolmasını engelliyor.


elf'in corrective concealer'ı malesef türkiye'de satılmıyor, satın almak için elf'in web sitesini ziyaret edebilirsiniz. fiyatı 3,5 pound. ben elf'in sitesinden alışveriş yaptıktan 5 gün sonra paketim eline geçmişti.
buna benzer bir ürün olan make up forever'ın camouflage cream palette'ini merak edenler de just makeup'ın yazısına bakabilirler.

6.4.10

ucucaparklar makyaj - avon rujlar

,
merhaba,

bolahenk sokak'taki (girizgahtan sonraki) ilk yazının edebiyatla ya da müzikle ilgili olması daha uygun olurdu belki, ama madem blogda makyaj yazıları da olacak, beklemenin bir alemi yok diye düşündüm.

ilk makyaj yazımı avon rujları için hazırladım, bunları genellikle katalogtan bakarak aldığımız için renklerini ve yapılarını tam olarak kestiremeyebiliyoruz. almak isteyenlere yardımcı olur diye umuyorum.

bendeki avon rujlar şunlar:
1. colortrend golden kiss lipstick - be mine
2. colortrend golden kiss lipstick - pucker up
3. colortrend kiss&go lipstick - rich berry
4. smooth minerals lipstick - apricot glow
5. ultra colour rich lipstick - latte


1. colortrend golden kiss lipstick - be mine
bodro-kahvemsi bir renk, burada gözüktüğü kadar koyu durmuyor dudakta. ben sanırım şubat katalogundan 2 tl gibi komik bir paraya almıştım. kalıcılığı muhteşem değil ama 2 tl için gayet başarılı bir performansı var. özellikle koyu kumral ve esmerlerin rahatlıkla kullanabileceği bir renk. biraz parıltılı, ama çok abartılı değil.

2.colortrend golden kiss lipstick - pucker up
be mine'la birlikte almıştım. zaten 4 renk vardı, ikisini aldım. be mine'a kıyasla daha pembemsi, her tene uyabilecek bir renk. kalıcılık konusunda be mine için söylediklerim bunun için de geçerli.

3. colortrend kiss&go lipstick - rich berry
avon rujları içinde en sık kullandığım bu. vişne çürüğü renginde, tek başına veya uyumlu bir glossla kullanılabilir. normalde fiyatı 8 tl, nisan katalogundan indirimle 4tl'ye alınabilir. ben de mart indiriminden almıştım.

4. smooth minerals lipstick - apricot glow
tam bir yaz rengi, adı üstünde kayısı tonda. katalogda biraz daha nude gözüküyordu, bende hafif şeftali/kayısı duruyor, yine abartılı olmayan bir parıltısı var. ayrıca spf 15 içeriyor. nisan katalogunda indirimli fiyatı 11 tl.

5. ultra colour rich lipstick - latte
bu biraz tehlikeli bir renk, herkes beğenir mi bilmiyorum. aslında ben seviyorum, ama biraz soğuk bir ton olduğu bir gerçek. bildiğiniz latte rengi, mat olduğu için de ayrıca seviyorum, yine de glosssuz kullanmadım hiç. kalıcılık açısından en başarılı olan bu, fiyatı da daha yüksek (19 tl). ben indirimden 10 tl gibi bir fiyata almıştım. bana sorarsanız indirimi beklemek lazım, çünkü güzel bir ruj olsa da 19 tl çok bence.
ben bu rengi
vespa girl make up'ta görüp almıştım, onun blogunda ultra colour rich rujların birçoğunun swatchına ulaşabilirsiniz.

swatch fotoğrafları tam istediğim gibi çıkmadı, yine de özellikle balkonda çekilen 2. fotoğraf renkleri neredeyse tamamen doğru yansıtıyor.
bir de aşağıdaki 1 ve 2 ile yukarıdaki fotoğraftaki 1 ve 2 ters olmuş. aşağıdaki fotoğraflarda 1 pucker up, 2 be mine.

bu fotoğraf iç mekanda çekildi, renkler olduğundan biraz daha kırmızı çıkmış.


bunu balkonda çektik, renkler burada daha doğru:



özetle avon'un rujları uygun fiyatları ve renk çeşitliliğiyle son derece cazip, kalite olarak da hiç fena değiller. bence, örneğin pudraya, rimele çok para verilebilir, çünkü bir taneyle yetinebilirsiniz. ancak rujda, allıkta farklı renkler denemek istiyorsanız ugun fiyatlılardan başlamak en mantıklısı. avon da bu açıdan iyi bir seçenek, zaten sürekli indirim yapıyorlar.
nisan katalogu için
buraya
bakabilirsiniz.

daha sonra avon'un glossları ve diğer rujları hakkında da yazacağım. bir sonraki yazımsa elf corrective concealer'la ilgili olacak
.

not: fotoğraflar için müpteda'ya teşekkürü bir borç bilirim :)

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates