11.5.10

ucucaparklar makyaj: maybelline köpük allıklar (dream mousse blushes)

,

zaman zaman makyaj süremi kısa tutmak için vakit alan işlemleri atlıyorum. arkadaşlarımla dışarı çıkacaksam, ya da haftasonuysa ve acelem yoksa daha ayrıntılı, farlı-rimel bazlı makyajlar yapabiliyorum. ama işe gideceğim günler uykumdan feragat edip ayna karşısında uzun süre oyalanamıyorum. böyle zamanlarda kullanımı kolay ürünler hayat kurtarıcı oluyor. krem allıkların birsürü insanın gözünü korkuttuğunu bliyorum, bana göreyse inanılmaz pratik ürünler. maybelline'in köpük allıkları hem görece uygun fiyatları hem de hemen hemen her kozmetik dükkanında bulunabilmeleri açısından benim en çok tercih ettiğim allıklar arasında yer alıyor.


krem veya köpük formdaki allıkları kullanmanın en büyük kolaylığı fırça kullanmak zorunda olmamanız. elbette mac187 ya da sigma ss187 tarzı bir fırçayla da sürebilirsiniz. bense parmağıma az bir miktar alıp elmacık kemiklerimden şakaklarına doğru noktacıklar halinde dokunuyorum, sonra da bu noktacıkları dağıtıyorum. eğer fırçayla kullanacaksanız bir miktarı elinizin arka tarafına sürüp fırçaya oradan almanızı öneririm, allıkların ağzı fırçaya almak için biraz dar. bazı krem allıklar benim gibi yağlı cildi olanlarda hiç kalıcı olmayabiliyor, maybelline'inkiler köpük formda olduğu için böyle bir problem yok. "sabah sürüyorum, akşama kadar hiç bozulmuyor" diyemem elbette, ama fiyatına göre kalıcılığı gayet iyi.

swatchlar:

bende iki rengi var: plum ve mauve. plum rengini makyaj çantamdan neredeyse hiç çıkarmıyorum. bunun birinci sebebi yanımda bir de fırça taşımama gerek kalmıyor. ikincisi de plum koyu tenlilerde çok doğal duruyor, üstelik hemen hemen her göz-dudak makyajıyla uyum sağlayabiliyor. 22 tl'ye almıştım, en çok kullandığım allığım olmasına rağmen 6 ayda yarısına bile gelemedim. (watsons'daki anneler günü indiriminde %50 indirimde görünce bir tane daha alıp yedekledim, ne zaman sıra gelecek bilmiyorum)

birçok insanın aksine allıkta pembe rengi çok tercih etmiyorum, mauve'u da çok emin olmadan almıştım ama çok sevdim, şimdi yaz geldiği için daha sık kullanmayı planlıyorum.


maybelline köpük allıkların açık tenlilere en çok yakışacak rengi peach satin bence. cilde sıcaklık veren çok hoş bir rengi var. ben koyu tenli olduğum için almadım ama açık tenliyseniz bu renge bakmanızı öneririm.


bir de küçük uyarı: pudranın üzerinde kesinlikle hoş durmuyorlar, pudrasız dışarı çıkmayanlardansanız köpük allıkları boşverin.

tezgahtaki yazılar: yağlı ciltler için cilt bakım önerileri, rimel dosyası, 2 lush maske karşılaştırması, flormar allıklar, mac-inglot-elf jel eyeliner karşılaştırması

7 yorum to “ucucaparklar makyaj: maybelline köpük allıklar (dream mousse blushes)”

  • 11.5.10
    Dee Makeup says:

    Merhaba,
    Bu allıklar gerçekten muhteşem. Bir arkadaşımda sanırım 'peach satin' var, enfes bir şeftali rengi. her makyajla gidiyor, makyaj yapmadığında bile cildinde harika duruyor. en harika yanı da mat olmaları.. Bazıları allıkta shimmer, glitter sevmiyor.
    Ben allık konusunda dertliyim, hala nereye süreceğime karar veremedim..bu kozmetik bloglarından önce ne güzel makyaj yapardım, şimdi her şey karıştı :) yani krem allıklar bu aralar benim için biraz riskli. sizdeki renkleri de çok güzelmiş, mauve çok doğal bir pembe. güle güle kullanın.

  • 11.5.10
    ucucaparklar says:

    dee, çok teşekkürler :)
    bendeki renkler tamamen mat sayılmaz aslında, plum'ın eser miktarda bir ışıltısı var. çok ışıtılı allıkları ben de sevmiyorum, cildimin en sorunlu kısmı yamaklarım (eskiden kalma sivilce lekeleri var ufak tefek). ışıtılı allık bu sorunları iyice ortaya çıkarıyor, o yüzden ben de ya mat, ya da çok hafif ışıltılı allıkları kullanıyorum.

    allığı nereye süreceğim konusunda ben de baya dertliyim. herkes eyeliner sürememekten dert yanıyor, ben artık o konuda ustalaştım ama allığı bir türlü beceremiyorum. ya burnuma çok yaklaştırıyorum, ya çok geniş sürüyorum filan, olmuyor yani.

    bir ara indirimde filan denk gelirsen peach satin'i denemeni öneririm, belki elin alışır, kullanması o kadar da zor değil çünkü.

    tekrar teşekkürler yorumun için :)

  • 11.5.10
    Dee Makeup says:

    anneler gününe özel parfümerilerde maybelline'de %50 indirim vardı aslında, keşke alsaymışım :)
    eyeliner sürmek allık sürmenin yanında çocuk oyuncağı :)
    elmacık kemiklerinin üstüne mi, altına mı, yandan bir şerit halinde mi sürücez anlamadım kardeş, herkes başka bir şey söylüyor :) bende bütün yanağıma sürmemek için hiç sürmemeye başladım :)

  • 17.5.10
    luna says:

    bence mesela yüzü daha yuvarlak olan kişiler elmacık kemiklerinin altına doğru sürdüğünde daha hoş duruyor. yani yüzün ince görünmesini sağlıyor gibi geliyor bana; ama benimki öyle kişisel bir gözlem, doğru bir teknik mi bilmiyorum :)) sevgili ucuca parklar'cım ne düşünüyorsun bu konuda?

  • 17.5.10
    ucucaparklar says:

    şimdi lunacıım, işte o çok dertli bir mesele.
    normalde "contouring" denen yüz kontürlemede ideal yöntem şu:
    -elmacık kemiklerinin altına cilt renginden biraz daha koyu ve mümkünse mat bir pudra/allık/bronzer uyguluyorsun, bu cildinden daha koyu olduğu için yanakların daha inceymiş ve elmacık kemiklerinin altında bir gölge varmış gibi gösteriyor.
    -elmacık kemiklerinden şakaklara doğru bildiğimiz pembe/şeftali filan allık uyguluyorsun.
    -elmacık kemiklerinin üstüne de göz yuvarlağı çevreleyen "c" şeklinde ışıltılı bir aydınlatıcı (highlighter) uyguluyorsun, bu mac'in msf'leri gibi toz ya da benefit'in high beam'i gibi likit bir ürün olabiliyor. bu da hani sanki pürüpakmışsın da güneş ışıkları tam düşmesi gereken yere düşüyormuş gibi bir göz yanılması sağlıyor.

    eğer her adımı uygularsan contouring&highlighting dediğimiz olayı gerçekleştirmiş oluyorsun ve mua'ların "sculpted face" dediği şeye ulaşıyorsun. bense "ama onla da uğraşılmaz be arkadaş" diyorum.

  • 17.5.10
    ucucaparklar says:

    bu arada ben çok zayıf olsam da koca yanaklı olma başarısını elde etmiş biri olarak dediğin yöntemle yüzümü daha ince göstermeye çalıştım. ama normal allığı elmacık kemiklerimin altına uygulayınca istediğim görüntüyü yakalayamıyorum. eğer ince göstermek istiyorsam mac'in msf natural'larından (mineral skinfinish natural)dark veya deep dark gibi kahverengimsi birşey kullanmam gerekir.

  • 22.5.10
    luna says:

    evet gerçekten ilk commentte anlattığın teknik çok zahmetli görünüyor, yapması ayrı, temizlemesi ayrı derttir heralde. sabah erken kalkan insanlar için pek ideal değil. :)

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates