11.6.10

Hassas ve karma ciltler için Clinique ve Lancome’dan cilt bakımı önerileri 1

,
Kozmetik üzerine yazılar yazan blogları çok fazla takip etmediğimi itiraf ederek başlamak daha doğru olacak galiba.. Benden bu alanda çok daha bilgili ucucaparklar varken ilerleyen günlerde farklı yazılar yazmayı planlıyor da değilim, bu yazımı kendisinden çok daha farklı, hassas bir cilde sahip olduğum için ve aşağıda önereceğim ürünleri 9 seneden beri memnuniyetle kullanmanın verdiği gazla hazırlamak istedim.

14–15 yaşlarımda ben artık genç kız oldum hevesiyle ufak ufak süslenmeye başlamamın ardından hayatıma cilt bakım ürünleri, temizleme sütleri, tonikler girmeye başladı. İlk olarak cildimi tanımak adına cilt analizi yaptırdım ve Clinique’in 3 Adımlı Cilt Bakımı sistemi bu anlamda kullandığım ilk ürün oldu. Hepimizin bildiği gibi bu tarz ürünleri cildinizde makyaj olsun olmasın düzenli kullanmak önemlidir ve Clinique’in bu noktada özellikle genç kızlar için oldukça yeterli bir ürün olduğunu düşünüyorum.

Ürün hakkında bilgisi olmayanlar için 3 Adımlı Cilt Bakım sistemini açıklamakta fayda var. Clinique’in üçlü setler halinde de satılan cilt bakım ürünleri, cildi makyaj ve gözle görülmeyen kirlerden arındıran mentollü bir sabundan, cildin ölü hücrelerden arınması ve yenilenmesini sağlayan aydınlatıcı losyondan (Clarifying Lotion) ve pürüzsüz ve sağlıklı görünen bir cildin vazgeçilmez ihtiyacı nemlendiriciden (Dramatically Different Moisturizing Lotion ve Gel) oluşur. İstanbul’da oturanlara İstiklal Caddesi üzerinde yer alan Clinique mağazasına uğramalarını ve orada ücretsiz cilt analizi yaptırmalarını önerebilirim. Buradan ayrıca 3 Adımlı Cilt Bakım setlerinin ücretsiz deneme boylarını da isteyebilirsiniz.



3’lü paketler halinde satılan sabun (50g), temizleyici losyonlar (200ml) ve nemlendirici losyon (50ml) 33.50 TL.

16 yaşımda diğer arkadaşlarıma oranla oldukça az da olsa bende de sivilceler çıkmaya başladı. Rimeller, göz kalemleri derken iyiden iyiye makyaj yapmaya da başlamıştım. Zamanla Clinique’in cilt temizleme ürünleri bana yetmemeye başladı ve biraz da annemi taklit etmek hevesiyle Lancome ürünlerine gözümü diktim. İlk olarak Clinique’ten öğrendiğim 3 adımda bakım ilkesini Lancome ürünlerine uyguladım ve bu yolla cildimdeki kirlerden arınmaya, tonikle ferahlatmaya, su bazlı yoğun bir nemlendiriciyle de cildimi şımartmaya başladım.



Cilt bakım ürünlerimden ilki bana göz makyajı temizleme imkânı da sunan Galatée Confort (Rahatlatıcı Sütlü Krem Temizleyici). İçerdiği bal ve tatlı badem özleriyle sadece cildimi temizlemekle kalmıyor, hassaslıktan oluşan kızarıklıklarımı yatıştırıyor ve ipeksi bir görünüm kazandırıyor. (200 ml) 47.50 TL


Ardından Tonique Douceur kullanıyorum. Alkol içermeyen bu ürünün en sevdiğim yanı cildimi inanılmaz canlandırması. İçerdiği PH dengeli, çiçek özlü formülü sayesinde cildim hiç yanmadan ferahlıyor ve yatıştırıcı yapısı ile serin serin pek bir güzel oluyor. Her kullanışımda gözeneklerimin derinden temizlediğini hissetmek gerçekten beni memnun ediyor. (200 ml) 41.50 TL

Bahar alerjim olduğu için dönem dönem cildimde kırmızı kabarcıklar oluşuyor, bu sebeple bahar aylarında Tonique Douceur’ün yerine daha yumuşak formüllü Tonique Confort kullanmak durumunda kalıyorum. İki toniğin içeriği hemen hemen aynı, tek farkı Confort’un daha ipeksi, kremli bir dokuya sahip olması. Aslında doğruyu söylemek gerekirse Confort, Douceur’ün verdiği ferahlık hissini vermiyor ama cildimin çok hassaslaştığı dönemlerde inatla Douceur kullanırsam cildimde yanma hissediyorum. (200 ml) 41.50 TL


Gözeneklerimi tonikle temizledikten sonra mutlaka nemlendirici krem kullanırım, bu sayede açılan gözeneklerimi koruma altına almış oluyorum. Aqua Fusion Cream’i ömür boyu bayıla bayıla kullanabilirim. Gerçekten uzun süreli nemlilik hissini benim cildimde daha iyi hissettiren başka bir krem olamaz. Hem cilt bakımlarımdan hem de banyolardan sonra mutlaka kullanıyorum. Hemen emiliyor ve sağlıkla ışıldayan yumuşacık bir ciltle beni şımartıyor. (50 ml) 67 TL


Herkes gibi benimde yorgun ve keyifsiz olduğum, diyet yapmak adına düzgün beslenmediğim günler oluyor. Böyle zamanlarda cildimin parlaklığını kaybettiğini hissedip daha da mutsuz oluyorum. 2 sene önce cilt uzmanımın tavsiyesini dinleyip gene Lancome’a ait bir nemlendirici olan Bienfait Multi-Vital SPF 30 Lotion kullanmaya başladım. UVA/UVB koruma faktörlü, vitaminlerle zenginleştirilmiş güçlü formülü sayesinde çökmüş, yorgun bir ciltten kurtulmakla kalmıyorsunuz aynı zamanda 30 koruma faktörü sayesinde, kremi gün içinde düzenli kullandığınız takdirde, sağlıklı bir bronzluk kazanmış oluyorsunuz. Bu krem ayrıca cildinizi şehir hayatının negatif etkilerinden de koruyor. Ben şahsen fiyatı biraz daha yüksek olan bu kremi sadece yaz aylarında ve stresli olduğum günlerde kullanmayı tercih ediyorum. (50 ml) 84.50 TL

Lancome ürünlerinden oluşan maske önerilerimi yazımın ikinci bölümünde sizlerle paylaşacağım. Yukarıdaki ürünler hakkında sorularınız olursa memnuniyetle yardımcı olmak isterim.

** Fiyat bilgileri www.strawberrynet.com'dan alınmıştır. Tekinacar, Watsons, Dougles, Boyner Beauty, Sevil gibi kozmetik ürünler satan mağazalarda bu ürünler daha yüksek fiyatlarla satılmaktadır.

4 yorum to “Hassas ve karma ciltler için Clinique ve Lancome’dan cilt bakımı önerileri 1”

  • 11.6.10
    Sibel says:

    bak ben bu clinique'in test olayını bilmiyodum. bi ara yaptırayım, merak ettim. sonra sırayla clinique'ten başlayabilirim :)

  • 11.6.10
    ucucaparklar says:

    clinique annemin de favori markalarından, ben de göz kalemini kullanıyorum, inanılmaz birşey, bir kalem hiç mi bulaşmaz! yakında ben de pore minimizer hakkında yazacağım.

    yeni bir cilt rutini arayışı içinde olanlar için küçük boyların olmasının güzel bir tarafı var (sibel sana da gidebilir bu), önce bunlardan alıp cildinize uyarsa kullanmaya devam edebilirsiniz. birçok marka gibi clinique de bazı insanlara iyi gelmeyebiliyor, bazılarıysa çok memnun, en güzeli kendiniz denemeniz.

    lancome için de şöyle birşey diyeyim: ürünler ambalajından içeriğine çok kaliteli ve miktarı düşündüğünüzde çok da pahalı sayılmaz. mesela tonique douceur 200 ml'lik koca bir şişe, bu büyüklük için 40 tl bence gayet uygun bir fiyat.

    strawberry.net hakkında birşey söylemesem de olmaz:
    1. paketleme çok sağlam
    2. sürekli kampanya yapılıyor, zaten uygun olan fiyatlar daha da iniyor
    3. shipping aşırı hızlı
    4.site türkçe!

    ben severek alışveriş yapıyorum, hiçbir sorun da yaşamadım.

    littlemermaid'im, elin sağlık, yazı süper olmuş. makyaj ve cilt bakımı yazılarının devamını bekliyoruz :)

  • 15.9.10

    merhablar, öncelikle yazınız cidden faydalı oldu tam zamanında denk gelmişim. ben de clinique ürünleri kullanıyorum,ancak roaccutane sivilce ilacı tedavisine başladım ama bir ay kullandım ve bıraktım ağır bir ilaç çünkü, şimdi tekrar clinique 3 adım serisine devam edicem, ama yinede sanki buradaki görevliler çok detaylı bilmiyolar ürünler hakkında nerden öğrenebilirim acaba, iskenderundayım burdaki alışverş merkezi yeni açıldı ürünler var ama uzmanlar yok henüz. önceden izmirde okurken heryerden bilgi alabiliyordum , şimdi hem burdayım hem çalışıyorum benim için sıkıntı haline geldi bu. cildim karma ve yağlı, sivilcelerim de olduğu için anti blemish temizleme jeli, 2 numaralı tonik ve nemlendirici sarı kremi aldım, göz içince all about eyes kremini aldım, gündüz ise güneş için spf40 faktörü kullanıyorum, ayrıca makyaj temizleme ürünü olarak da lancome un hassas ciltler için olan su gibi temizleme sütünü kullanıyorum hem gözler için de iyi. benim cildim hassas olduğu için gözlerimi pamukla temizlerken bile yanıp kızarıyody hem gözlerim hem göz altlarım ama bu lancome süper cidden. sizce bu ürün tercihleri doğrumu. bir diğer sorum ise strawberry sitesinde neden çok fiyat farkı var mesela cliniqu nemlendiriciy ben 111 tl ye aldım orada 56 tl bu kadar fark beni ürküttü açıkçası, bunun hakkında da birşeyler bliyorsanızda sevinirim. doktora soru sorar gibi oldu ama açıklamalarınız bana çok yakın olduğu için sorma ihtiyacı hissettim, şimdiden teşekkür ederim.
    gökçeee...

  • 15.9.10
    ucucaparklar says:

    gökçe merhaba,
    bu yazıyı littlemermaid yazmıştı, ama kendisi bugünlerde biraz meşgul olduğu için şimdilik ben yanıt yazayım, sonra vakti olduğunda o da yorum bırakır.

    bana clinique'den aldıkların uygun gibi gözüktü. yalnız nemlendiricinin bir "dramatically different moisturizing lotion"u bir de jeli var. jel formda olan daha kuru ciltlere yönelik, losyonuysa karma ve yağlı ciltler için uygun. sen de cildinin karma ve yağlı olduğundan bahsetmişsin, o yüzden losyonu kullanman daha uygun olur gibi geliyor bana.

    strawberry'deki fiyat farkını da tahmin edebildiğim kadarıyla şöyle açıklayabilirim. strawberry sadece internet üzerinden satış yapan bir site olduğu için mağaza, çalışan vs. gibi masrafları minimuma indirebiliyor. bir de markalarla özel anlaşmaları olduğunu tahmin ediyorum. türkiye'de fiyatlar zaten yurtdışı mağaza fiyatlarına kıyasla bile çok çok pahalı. bunun bir sebebinin shipping maliyetlerinin yüksek olması olduğunu düşünüyorum. yukarıda da yazmıştım, ben strawberry'den defalarca alışveriş yaptım, hiçbir sorun yaşamadım. ne ürünlerin son kullanma tarihinde ne paketlemede ne de kargonun ulaşım süresinde herhangi bir probleme rastlamadım.

    umarım yardımcı olabilmişimdir, littlemermaid de yoğunluğundan kurtulduğunda daha ayrıntılı bir cevap yazacaktır.

    yorumun için çok teşekkürler :)

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates