7.8.10

Bakımlı tırnaklar için, Mavala

,
Uzun yıllar tırnak yeme alışkanlığımdan vazgeçemedim. Acı oje (tadını çok severim :) ) sürmek, düzenli manikür yaptırmak, protez (porselen) tırnak taktırmak dahil tırnaklarımda kalıcı uzunluğa kavuşmak için denemediğim tedavi yöntemi kalmadı. Üstüne üstlük 6 yaşlarında başlayan tırnak yeme alışkanlığımı önce kardeşim sonra bir kuzenim de taklit etmeye başladı ve ben 20’li yaşlarda tırnak yemeyi bırakmayı başarmış olmama rağmen onlar hala bu sorunla uğraşıyorlar. Şimdi keyifle her fırsatta kırmızı kırmızı boyadığım tırnaklarım benim de aşağıda gördüğünüz resimden beterdi.

İşi öyle abartmıştım ki tüm parmaklarım yarısına kadar yenmiş, geriye ince bir tırnak katmanı kalmıştı ve etrafını saran yaralar yüzünden elimi sürekli gizlemek zorunda kalıyordum. Bir gün hiç unutmuyorum ellerimden o kadar utanmıştım ki birileri görür diye otobüste direğe tutunamamıştım. Zaten ellerime dikkati çeker diye yüzük falan da takmazdım, böyle başkalarına bakıp bakıp imrenir ama saçma bir şekilde tırnak yemekten de vazgeçemezdim. Bir de tırnak yeme anı dışarıdan o kadar kötü görünür ki böyle ben bile uzun süre tırnak yemiş biri olmama rağmen görüntüden çok rahatsız oluyorum.

Bir gün erkek arkadaşımın beğenmediği tek yerimin tırnaklarım olduğunu ve onları düzeltene kadar evlenme teklif etmeyeceğini söylemesi üzerine kendimi toparlamaya karar verdim. Onun bu konuda bana desteği, her gördüğünde uyarması ve üzerine çok sevdiğim bir arkadaşımın Mavala tırnak bakım ürünlerini önermesi ile 3 ay gibi kısa bir sürede tırnaklarımı kontrol altına aldım.

Bazıları için 3 ay çok uzun bir süre gibi görünebilir ama hatırlatmamda fayda var ki benim gibi uzun süredir tırnak yiyen kişilerin tırnakları ne yazık ki diğer kişilerde olduğu gibi sert ve düzgün çıkmıyor. Tırnakların ete yapışması da 1-2 seneyi bulabiliyor. Bu yüzden aşağıdaki ürünleri sabırla, düzenli olarak kullanmak ve mümkünse manikür yaptırarak tırnağın düzgün uzamasını sağlamak çok önemli. Gerçekten tanıdığım tanımadığım tırnak yiyen birilerini ne zaman görsem bu ürünleri şiddetle öneriyorum. Siz de eminim Mavala’nın tırnak bakım ürünlerinden benim gibi çok memnun kalacak ve varsa tırnak yeme sorununuzu birkaç sene içinde kökten çözeceksiniz.
MAVALA SCIENTIFIQUE (Tırnak serleştirici oje)
Tırnağın zarar görmeye en müsait yeri uç kısmıdır. Tırnak yiyenler için sorun daha çok soyulan tırnak ucu iken, pek çok kişi de çatlayan tırnaklarından yakınır. Mavala Scientifique, hem tırnakları sertleştirir hem de sağlıkla uzaması için tırnak tabanını besler. Tırnak etlerini sertleştirmemesi için etlere değdirilmeden sürülmesi önerilir. Oje üzerinden sürüldüğünde de etki ettiği söylenilse de ben temiz tırnağa sürmenizi öneririm. Kullanılmaya başlandığı ilk aylarda tırnak yapısı kendini toparlayana kadar haftada iki, daha sonra isteğe göre ayda iki üç uygulama yapılmalıdır. Scientifique’in en güzel özelliklerinden biri sürüldüğünde birkaç saniye içinde tamamen emilmesi. Bu sayede çok etkili tırnak sertleştiricisini sadece bayanlar değil, erkekler de gönül rahatlığıyla kullanabilirler. 38 TL

MAVALA NAIL SHIELD (Tırnak kalkanı)

Tek yaşamanın en büyük zorluğu tüm ev işinin benim üzerime kalması. Bir türlü edinemediğim eldiven takma alışkanlığım yüzünden de tüm sıkıntıyı ellerim ve dolayısıyla sürekli deterjanla temas eden tırnaklarım çekiyor. Bu konuda en büyük kurtarıcım Mavala’nın vazgeçemediğim ikinci ürünü Nail Shield. İki adımda uygulanan bu ürünün bir numaralı ojesini tırnak yüzeyine bir kat sürmek yeterli. Oje kuruduğunda belirginleşen minik naylon lifler sayesinde tırnağınız uzarken darbelere ve kimyasal ürünlere karşı koruma altına alınmış oluyor. Bu ilk katman rakı beyazı renginde ve hafif pütürlü, ikinci ojenin sürülmesiyle tırnağınız eski ten rengine ve pürüzsüz yüzeyine kavuşuyor. Tırnak kalkanını kullandıktan sonra üzerine istediğiniz herhangi bir ojeyi de kullanabilirsiniz. Erkekler uygulanması Scientifique’e kıyasla biraz daha uğraştırıcı olan bu ürünü renksiz olduğu için gene gönül rahatlığıyla kullanabilirler. 50 TL

CUTICLE CREAM (Tırnak eti kremi)
Tırnak yemek gibi bir diğer kötü alışkanlık da tırnağı çevreleyen eti kemirmektir. Tırnağınız istediği kadar sağlıklı olsun, çevresi yaralarla dolu olduktan sonra ojeniz tırnağınızda gene hoş durmayacaktır. Benim bu konuda herhangi bir sorunum yoktu ama Mavala beni ürün kalitesiyle o kadar gaza getirdi ki kendimi serinin diğer bakım ürünlerinden almaktan alıkoyamadım. Cuticle Cream, bakımlı ve çekici bir görünüm elde etmek için, tırnağı çevreleyen dokuya ihtiyacı olan tüm bakımı uyguluyor. Özellikle tırnak dibi ve çevresine masaj yaparak uyguladığınız ürünü birkaç dakika bekledikten sonra tırnak etlerinizi kutuda kremle beraber satılan tahta çubuk yardımıyla yumuşakça geri iterek daha hoş bir görünüm elde edebilirsiniz. Bu pratik ürünü maniküre para ya da zaman ayıramayan bayanlar özellikle tercih etmeliler. Cuticle Cream’i isterseniz sadece tırnak etlerinize bakım yapmak için tırnağınız ojeliyken de kullanabilirsiniz. 25 TL

CUTICLE REMOVER (Tırnak eti çıkarıcı)
Şeytan tırnaklarından zaman zaman hepimiz şikâyetçi olmuşuzdur. Cuticle Remover, hassaslaşan ve bozuk yapıya sahip tırnak etlerini onarmak, onları şekle sokmak için kullanılabilecek etkili bir ürün. Tüm oje kalıntıları temizlendikten sonra tırnak etlerine bir kat halinde sürerek kremi uygulayabilir, ardından fazla uzayan tırnak etlerini gene kutudan çıkan tahta çubukla geri iterek tırnağınızı evde kendiniz de bakıma alabilirsiniz. Kalıcı bir etki için haftada bir kullanımı önerilmektedir. 25 TL

Mavala’nın tırnak bakımı için farklı birçok ürünü var, ben sadece kendi kullandığım ve sonucundan emin olduğum ürünleri sizlerle paylaşıyorum.

*Tırnak bakımı konusunda profesyonel olmayan kişiler, tırnak yapısını bozabilecekleri ve tırnağın bombeli ve girintili uzamasına sebep olabilecekleri için metal alet kullanmaktan kaçınmalıdırlar.
** Son zamanlarda manikür salonlarında da kullanımı tercih edilen, doğal malzemelerden yapılmış yumuşak törpüleri kullanmaya özen göstermek tırnaklarda sert törpülenmeden oluşabilecek mikro çatlakları önlemek için de önemlidir. Mavala’nın yumuşak törpülerine göz atmakta fayda var. (paket,17 TL)

*** Ayrıntılı bilgi için www. mavala.com’u ziyaret edebilir, tüm ürünleri seçkin eczanelerden ve manikür salonlarından satın alabilirsiniz.

4 yorum to “Bakımlı tırnaklar için, Mavala”

  • 7.8.10
    A. says:

    ciciler bu mavala'nın kirpik güçlendiricisini annem kullanıyor ve süperdüper olduğunu söylüyor. 31 TL imiş.

  • 8.8.10
    Dee Makeup says:

    Harika bir yazı olmuş, ellerinize sağlık. Mavala ürünlerini çok beğenir ve güvenirim. Yurtdışında bir kere Mavala manikürü yaptırmışlığım da var, ama pek memnun kaldığımı söyleyemem :) sağlıklı evet ama bizim Türk mantığı, o etler kesilmedikçe maniküre manikür demeyiz :)

  • 9.8.10

    Mavala'nın kirpik güçlendiricisini ben de annemle birlikte çok severek kullanıyorum. Kirpik bakım konusunda farklı bir yazı yazmayı planladığım için buraya ekleyememiştim.

    ilginize ve güzel yorumlarınıza teşekkür ederiz.

  • 5.6.16
    bilgen says:

    harika bir paylaşım

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates