11.11.10

I love Trdlooo, Prague

,
Dün gece durdum durdum tatlı patlaması yaşadım :) bazen oluyor bana böyle.. ne istediğimi şaşırıyorum, canım abuk sabuk şeyler istiyor. Aklıma 2 sene önce Prag’da yediğim Trdlo diye çok lezzetli hamur tatlısı takıldı, tüm gecem ona aş ermekle geçti. Girdim internete anılarımı tazeleyeyim, nasıl yapılıyor öğreneyim dedim ve farkettim ki hep yabancı sitelerde üzerine bir şeyler yazılmış. Aslında abartılacak bir yanı yok, yapılışı, malzemeleri çok kolay; şeker, hamur, tarçın biraz da badem. Böyle kalın oklava gibi demir silindirlere, ince uzun hamur yan yana sardırılıyor daha sonra bu hamur ateşin üzerinde döndürülüyor ve kızardıktan sonra sıcak sıcak, tarçın ve şeker dolu sepete atılıp daha da lezzetli çıtırrr bir tatlıya dönüşüyor. Sıcak tüketildiği için daha çok sonbahar-kış aylarında ve özellikle de Christmas döneminde bu geleneksel hamur tatlısını tadabilirsiniz.



**Sıcak şarap seviyorsanız beraber denemenizi tavsiye ederim. O zamaann yaşasın yemek yemek diyorum ve sizleri kendi çektiğim resimlerle, Prag’da Astronomical Clock’un bulunduğu meydandan yılbaşı manzarası eşliğinde Trdlo’yu keşfe davet ediyorum.



0 yorum to “I love Trdlooo, Prague”

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates