10.11.10

Kaş ve kirpik bakımı & makyaj ürünleri-1

,
Bana sorarsanız bir bakışı çekici yapan, ona derinlik katan, dolgun ve uzun kirpiktir. Genelde insanlar göz rengine takıklarken ben uzun zaman sorun yaşadığımdan olsa gerek hemen kirpiklere odaklanıyorum. Sadece kirpiklerin değil, düzgün şekil verilmiş kaşların da yüzü, gözü olduğundan daha anlamlı gösterdiğine inandığım için bu konuda yardım aldığım ürünleri sizlerle paylaşmak istedim. Benim sorunum anneme çekmem ve dökülen kaşlara, kısacık, seyrek kirpiklere sahip olmam(dı). Bu konuda ilk başvurduğum ürün her zaman güvendiğim Mavala oldu. Bunu her fırsatta dile getiriyorum çünkü tırnak yemekten kurtulmamı ve DiorShow Mascara ile işbirliği içerisinde neredeyse sıfırdan kirpik sahibi olmamı sağladı. Bu yüzden ilk olarak Mavala’nın Double Lash’i ile başlayacağım yazımda sırasıyla kullandığım maskaralardan Diorshow, Diorshow Waterproof, Diorshow Black Out, takma kirpik MAC 30 Lash ve yapıştırıcı Duo adhesive ikilisinden, son olarak da kaş kalemim Lancome Le Crayon Sourcils’den bahsedeceğim.
Mavala Double Lash (10 ml) birçok eczaneden kolaylıkla bulunabilecek oldukça garantili bir ürün. Aslında annem kendisine almıştı ama her zamanki gibi yarım kullandığı ve doğru dürüst sonuç alamadığı için ondan yürütüp kendimde deneme kararı aldım :) Her akşam makyajı tamamen temizlenmiş kirpiklere uyguladığınızda, sabaha kadar derinlemesine beslediği kirpiklerinizde etkisini maksimum 30 gün içerisinde gösteriyor. Fırçası aynı rimel fırçasına benzediği için kullanımı çok kolay ve hemen bitmiyor. Sabırla ve düzenle kullanıldığında kirpiklerinizin beslenip uzadığını ve hatta aralardan küçük kirpiklerin çıktığını siz de göreceksiniz. Eğer seyrek kaşlardan şikayetçiyseniz Double Lash’i kaşlarınıza da uygulayabilirsiniz. Fiyatı 26 TL.

Yeterince kirpiğim var sadece iyi bir maskara benim için yeterli diyorsanız, Diorshow Maskara bu dileğinizi fazlasıyla karşılamaya hazır. Eski bir arkadaşımın önerisiyle kullanmaya başladığım ve genelde Lancome ürünlerine alışkın olmama rağmen bana göre Lancome Hypnose’dan çok daha güzel olan bu maskarayı 5 senedir memnuniyetle kullanıyorum. Mavala’yı bıraktıktan sonra yerini fazlasıyla doldurduğunu da söyleyebilirim. Bu yazıyı hazırlarken Diorshow maskara üzerine yazılmış pek çok eleştiri okudum. Bazıları maskaranın çabuk tükendiğini ve kuruduğunu yazmış ki bu hiç doğru değil. Ürünün sıkıntılı tek yanı fırçasının diğer maskaralarla karşılaştırıldığında daha büyük olması… Bu benim için herhangi bir sıkıntı oluşturmuyor çünkü göz ile kaş arasındaki mesafemin geniş olması bu fırçayı göz kapağıma bulaştırmadan kullanabilmeme imkân sağlıyor, ancak bu mesafesi dar ve göz kapağı düşük olan kişilerin bu ürünü temiz bir şekilde kullanabilmeleri ne yazık ki pek mümkün gözükmüyor. Pek çok eleştirinin aksine düzgün sürüldüğünde topaklanma falan da yapmıyor, ama sonuçta bana sorarsanız makyaj yapmanın resim yapmaktan çok da bir farkı yok, bu yüzden el yatkınlığı olmayan kişilerin bu konuda beceriksizliklerinin suçu ürüne atılmamalı. Diorshow bir maskara olarak sadece kirpikleri dolgunlaştırıp uzatmakla kalmıyor aynı zamanda sık kullanıldığında kirpikleri besleyip yeni kirpik oluşumuna da katkıda bulunuyor. Fiyatı 48.50 TL.

Ben ürünün Waterproof (suya dayanıklı) olan çeşidini yaz aylarında özellikle deniz tatillerinde severek kullanıyorum. Denize girdiğinizde bile akmayan bu maskarayı siz de çok seveceksiniz. Yalnız Waterproof maskaraların geneli için konuşursak her ne kadar akmaz dense de siyah renginde bazen akma sorunuyla karşılaşılabiliyor, bu sebeple eğer yaz aylarında kullanacaksam Diorshow Waterproof’ta hayal kırıklığı yaşamamak için ben kahverengi olanını tercih ediyorum. Bu ürünü göz akması sorunu yaşayanlar da gönül rahatlığıyla kullanabilirler. Sürmesi normal Diorshow maskaraya göre daha akışkan olduğu için oldukça kolay, ancak bu ürünü çıkarmak için iyi bir temizleyici kullanmak gerekiyor. Benim bu ihtiyacımı daha önce Lancome yazımda kullandığım ürünler rahatlıkla gideriyor. Fiyatı 48.50 TL.

Bir de Diorshow serisinden Blackout adlı ürünü denemiştim ama nedense onunla pek sevişemedim. Kullanımı biraz zor geldi ve hatırı sayılır bir para verdiğim için bir süre boğuşarak da olsa kullanmaya devam ettiğimi hatırlıyorum. Fiyatı 47 TL.

**Serinin yeni çıkan maskarası Diorshow Maximizer’ı kullanma şansım henüz olmadı. Söylendiğine göre kirpikleri besleme konusunda oldukça iddialıymış. Daha sonra bu ürünü de deneyip size sağlıklı bilgi vermeyi planlıyorum.



Geçenlerde yeni nişanlandım :) Uzun kirpik sevdamı böyle bir günde takma kirpikle tamamlamak istediğim ve bu konuda tecrübesiz olduğum için çok sevgili Ucucaparkların tavsiyesi ile Mac’in 30 Lash adlı ürününü satın aldım. Resimde gördüğünüz kutuda 54 adet farklı boylarda hazırlanmış takma kirpik bulunuyor. Bunlar 3lü dörtlü kirpik gurupları halinde hazırlanmış ve kolay kullanım için kısadan uzuna doğru sıralı bir biçimde kutuya yerleştirilmiş. Piyasada satılan türlerinin aksine 30 Lash’in kutusunda kendi yapıştırıcısı bulunmuyor, bunun için ek bir ücret ödeyip birçok sitede adından büyük övgüyle bahsedilen Duo adhesive’i almak gerekiyor. İlla Duo adhesive ile kullanılacak diye bir kanun yok ama bana sorarsanız herhangi bir yapıştırıcı ile taktığınız kirpikleri çorbanızın içinden toplamak çok da eğlenceli olmayabilir. Kirpikleri takarken önce acemilikten biraz panik yaptığımı itiraf etmeliyim ama Mac’in sitesine girip uygulamalı makyaj videolarından yararlanmak işinizi oldukça kolaylaştırıyor. (www.maccosmetics.com) Gece boyunca hiç fire vermeden rahatlıkla kullandığım kirpiklerimi yatarken üzülerek, taktığımdan çok daha kolay bir şekilde çıkardım. Bunun için sıradan göz makyajı temizleyicisi yeterli olur diyebilirim. 2 ürünün toplam fiyatı 55 TL.
Kullanım şekli: Öncelikle bir elin nesi var iki elin sesi var atasözünü dinleyip bir arkadaştan yardım almanızda fayda var. Gözünüzün dış tarafına uzunları, iç kısımlara doğru ise kısa olanları takmak işin püf noktası. Takma işlemi sırasında cımbız kullanabilirsiniz. Kirpiklerinizin boyunu ve sıklığını siz belirleyin ama gideceğiniz bir kostüm partisi değilse abartıdan kaçının. Bir cımbız yardımıyla ucunu azıcık yapıştırıcıya buladığınız kirpiğinizi takmadan önce bir süre bekleyin. Önce uzun olanları daha sonra gözün iç kısımlarına doğru seçtiğiniz daha kısa olan kirpikleri tek tek kendi kirpiklerinizin arasına yerleştirin. Birkaç dakika bekleyin, yapıştırıcı göz kapağınızda şeffaf renge dönüştükten sonra makyajınızı uygulamaya geçin.

** Yapıştırıcıyı kullanırken renginin bir süre beyaz olduğunu görüp ay bu böyle mi kalacak diye korkmayın bir süre sonra kendisi şeffaf renge dönüşüyor.
*** Makyaj uzmanı değilseniz parça kirpikleri komple takma kirpiklere tercih etmelisiniz. Komple takılan kirpikleri düzgün yapıştırmak çok daha zor ve çıkartırken de kirpiklerinizden olabiliyorsunuz.
Dökülen kaşlarınızı doğal yollarla dolduramıyorsanız siz de benim gibi kaş kalemi kullanmayı deneyebilirsiniz. Benim ilk ve tek kaş kalemim Lancome’un Le Crayon Sourcils adlı ürünü oldu. 2 senedir memnuniyetle kullanıyorum. Annem beslemeye benziyorsun dese de (kıskançlığından), kaşlarımla şaşırtıcı bir şekilde erkeklerden de pek çok övgü topladığımı söyleyebilirim :) Kaş kaleminde doğru rengi seçmek ve boyarken abartıya kaçmamak çok önemli. Ben kumral olduğum için kahverengiyi (Ebene 8307) tercih ediyorum. Le Crayon Sourcils’in en sevdiğim özelliği bir tarafında sürdüğünüz kalemi dağıtmaya yarayan fırçasının olması, bu sayede daha doğal bir sonuç elde ediyorum. 2 senedir kullanmama rağmen daha yarısına bile gelmedim ve şimdiden parasını fazlasıyla çıkardığını söyleyebilirim. Çok çok memnunum. Fiyatı 35 TL.

*Bu ürünü internetten sipariş vermeden önce kozmetik ürün satan mağazalarda kendi renginizi bulmak için deneme yapmanızı tavsiye ederim.

!!Kozmetik ürünlere çok sıcak bakmayanlar için doğal yoldan ulaşabilecekleri bazı bakım ürünlerine ve formüllere yazımın 2. bölümünde yer vereceğim. Şu ana kadar yazdığım tüm ürünler sonuç aldığım ve arkasında durabileceğim ürünlerdir. Hepsini siz de kolaylıkla Tekinacar, Watsons, Dougles, Boyner Beauty, Sevil gibi kozmetik ürünler satan mağazalarda bulabilirsiniz.

** Fiyat bilgileri www.strawberrynet.com'dan alınmıştır.

3 yorum to “Kaş ve kirpik bakımı & makyaj ürünleri-1”

  • 1.12.10

    Bir şey sormak istiyorum. Bu Diorshow maskarayı nasıl çıkartıyorsunuz gözden? Ben öküzlük yapıp hem waterproof hem normal olanını almıştım. İkisini de gözümden temizleyemediğimden kardeşime verdim.

  • 3.12.10

    Lancome'un makyaj temizleyicileriyle ya da çok yorgunsam Neutrogena'nın deep clean makyaj temizleme mendilleriyle temizliyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse biraz fazla pamuk harcıyorum ama çıkartamama gibi bir sorun hiç yaşamadım.

  • 6.12.10
    ucucaparklar says:

    ben de nacizane bir öneride bulunabilirim. diorshow hiç kullanmadım ama annemin waterproof rimel sevdası sonucunda "yaa şimdi bunu nasıl temizleyeceğiz?" telaşına düştüğü bir vakit mac'in gently off eye&lip make up remover'ını almıştık. ben de kullandım, gayet iyi temizliyor. onun dışında bazı cleansing oil'ler göz makyajını temizlemekte de kullanılabiliyor, onları da deneyebilirsin.

    mac'in bahsettiğim ürünü şu linkte var: http://www.maccosmetics.com/product/179/1480/Gently-Off-Eye-and-Lip-Makeup-Remover/index.tmpl

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates