5.12.10

havalar soğurken dudaklarımızı koruyalım

,

littlemermaid'in paris yazılarına kısacık bir mola vermişken, havaların da iyice soğuduğu şu günlerde dudaklarım için ne kullandığımı gösterdiğim bir dudak bakımı yazısı yazayım dedim. aslında öyle çok kuru dudaklarım yok, ama hem rujlar, hem de soğuk havalar hafif kurumalara yol açabiliyor.


bunun için ilk koruma yöntemi peeling yapmak. bunu ladylestrange'nin yöntemiyle, yani diş fırçasıyla dudakları fırçalayarak yapmak mümkün. biraz daha etkili bir yöntem isterseniz de evde kendi lip scrub'ınızı hazırlayabilirsiniz. benimkinde şunlar var:

yaklaşık 3 tatlı kaşığı bal
2 çay kaşığı vazelin (herhangi bir dudak nemlendiricisini de ezerek kullanabilirsiniz)
3-4 çay kaşığı toz şeker

ben meşhur youtube gurusu michelle phan'ın videosunda gördüğüm şekilde yaptım ve hazırladığım karışımı kullanmadığım eski bir avon krem kutusuna koydum. sonuç gayet başarılı oldu. yalnız kullanacağınız zaman tekrar karıştırmanız gerekiyor çünkü toz şeker dibe çöküyor. ben bu scrub'ı haftada 2-3 defa yapıyorum. ayrıca dışarı çıkacaksam ve rujumun daha güzel durmasını istiyorsam makyaj yapmadan önce de yaptığım oluyor.

bunu yapmaya üşenirseniz lush'ın lip scrub'larından alabilirsiniz. benimkinden daha sevimli gözüktüğü kesin:


ikinci silahım blistex medplus. bu bugüne kadar kullandığım en iyi dudak nemlendirici olabilir. inanılmaz iyi nemlendiriyor ve çok uzun süre dayanıyor. gece yatmadan önce sürüyorum, sabah kalktığımda hala dudağımda oluyor, öyle diyeyim. hissi biraz vicks'e benziyor, naneli olduğu için hafif dudakları karıncalandırıyor. yani dudaklarınız hassassa bu nemlendiriciyi sevmeyebilirsiniz. benim öyle bir sorunum yok, o yüzden severek kullanıyorum. watsons'tan 7 tl'ye aldım. (desem de inanmayın, annem aldı)

watsons magic lip balm'dan daha önce bahsetmiştim. beyaz gözüken bu nemlendirici dudakta hafif pembeleşiyor. koyu renk dudaklarda bile renk veriyor, çok abartılı bir rengi yok ama pespembe dudaklar isterseniz birkaç kat geçebilirsiniz. kalıcılığı blistex'inki kadar olmasa da gayet iyi. bunun güzel tarafı güneş koruyucusunun olması. watsons'larda 2-3 tl gibi bir fiyata bulabilirsiniz.

kendi ipuçlarını paylaşmak isteyen?

6 yorum to “havalar soğurken dudaklarımızı koruyalım”

  • 6.12.10

    klasik bir öneri olacak ama Neutrogena'nın dudak nemlendiricisi de çok başarılı.

    ** dudak fırçalama yöntemi ayrıca favorim :x

  • 6.12.10
    ucucaparklar says:

    eğer bildiğimiz stick şeklinde olanı diyorsan beni kesmedi o, yani nivea kadar kötü değil ama yeterince kalıcı değil gibim. tabi herkeste aynı etkiyi gösterecek diye bir kural yok.

  • 6.12.10
    Sibel says:

    watsons'tan 7 tl'ye aldım. (desem de inanmayın, annem aldı)

    buna baya güldüm. ucucaparklar ın annesini sahneye davet ediyorum.

    blistex'i ben de deneyeceğim bu arada.

  • 6.12.10
    ucucaparklar says:

    tabi olum, bundan sonra ismet hanım sponsorluğuyla bolahenk sokak okurlarına sesleneceğim.
    hatta littlemermaid neutrogena'nın nemlendiricisini önerince "beni kesmedi" dedim ya, onu da annemden alıp denemiştim, öyle düşün.

    blistex baya güzel, onun da stick şeklinde olanları var ama sanki bu medplus kadar iyi nemlendirmiyorlar. eczanelerde filan da bulunur herhalde.

  • 27.12.10
    DraMelo says:

    bence de blistex, şimdiye kadar denediklerimin en iyisiydi. hatta dergi hediye etmişti, ilk öyle denemiştim. ama biraz pahalı maalesef =( şimdi the body shop'un kenevirli dudak kremini kullanıyorum, mis gibi kenevir kokuyor, yatıştırıyor da =) ama sanırım alerji yapacak bana.

  • 3.1.11
    ucucaparklar says:

    senin de şu alerjiden çektiğin nedir be melo?

    body shop'un kenevir serisinin el ve ayak kremini kullanıyorum ben de. onlar da güzel ama şimdi seri yenilenmiş, içeriği değişti mi onu bilmiyorum.

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates