1.12.10

Léon de Bruxelles, Paris

,
Gösterişli vitrinleri, alışveriş yapmaya ve aynı zamanda boy göstermeye gelen çok sayıda ziyaretçisi ile Champs - Élysées, Paris’in en ünlü caddelerinden biridir. Her şey bu kadar ışıltılı olduğunda insan bir restorana girip yemek yemeğe çekinebiliyor. Léon de Bruxelles, bu önyargıyı kırabilecek harika bir restaurant. Paris’in en güzel yanı her restoranda kapı önüne menü konulma zorunluluğu, bu sayede ne kadar ödeme yapacağınızı daha önceden kestirme şansınız oluyor.
Uzaktan bakıldığında ufak tefek görünen Léon, içeri adım atar atmaz uzayan geniş alanı ve her saat başı daha da kalabalıklaşan kuyruğuyla sizi şaşırtabilir. Buraya bu kadar insanı çeken tartışmasız restoranın ünlü midye spesiyaliteleri. En başta benim gibi önyargılı olup kabuklu deniz hayvanlarından hoşlanmayanlar buradan iki porsiyon üst üste Moules Mariniéres (sarımsaklı şarap sosunda pişen midyeler) yiyerek ayrılabiliyorlar. :)

Yurtdışına çıkıldığında yemek konusunda önyargıları biraz olsun geride bırakmakta fayda var çünkü gerçekten akıl almaz lezzetlerle karşılaşabiliyor insan. Menüyü elime ilk aldığımda tutucu davranıp resimde gördüğünüz keçi peynirli salata (10 €) siparişi verdim, erkek arkadaşım sümüklü böcekten horoza kadar akla gelen her şeyi yiyebildiğinden gözüne yan masada çekici gelen Les Moules Méridionales (sarımsaklı-fesleğenli sosta pişirilen, üzerine domates sosu ve peynir ilave edilerek servis edilen midyeler) siparişi verdi.
Benim siparişim çok önemli değil de, onunkinde ayrıca sınırsız patates kızartması vardı ki bu bence söz konusu baharatlı kızarmış patatesse gerçekten ahlaksız bir teklif. Bu güzel ikiliyi tamamlamak için bir de buz gibi bira (5.10 €) sipariş etti. Uzun süre sadece seyretmekle yetinip salatayla kendimi kandırmaya çalıştıysam da başarılı olamadım. Önce o güzelim sarımsaklı sosa bir parça ekmek batırdım, baktım kesmiyor bir parça bol kaşarlı midyeyi mideme indiriverdim. Gerçekten enfesti. Bir şube de Türkiye'de açsak nasıl olur diye bile düşündük. :) Sonra baktık olmayacak bir porsiyon daha sipariş ettik ve öğrendik ki ikinci tabağı 13 € yerine 3 € farkla yiyebiliyormuşuz.
Üçüncü porsiyonu sipariş etmeyi düşünmedik sanmayın ama gerçekten çatlayacak kadar doymuştuk. Ben bu arada gene açgözlülükle yan masaları yoklamaya uzunca bir süre devam ettim. Yemeğin ve sınırsız patatese saldırmamızın ardından sıcak bir çay içip Léon’la vedalaşmaya karar verdik. Niye tatlı yemediğimizi soracak olursanız daha sonra Champs – Élysées’de bulunan Ladurée macaronlarına kendimizi sakladığımızı söyleyebilirim. Ladurée de neymiş diyenler için bu konuya daha sonra tekrar döneceğimi ayrıca belirteyim. Unutmadan çıkarken 50 € gibi bir para ödedik. Aslına sorarsanız salata siparişi saçmaydı siz daha akıllıca seçimler yapıp daha uygun fiyatlarla geceyi kapatabilirsiniz.



63 AV DES Champs Elysées
75008 PARIS
Tél: 01 42 25 96 16
www.leon-de-bruxelles.fr

0 yorum to “Léon de Bruxelles, Paris”

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates