eyeliner etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
eyeliner etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22.7.10

eyeliner dosyası 3: göz kalemleri

,

eyeliner dosyas
ının birinci ve ikinci yazılarında jel ve keçe uçlu/likit eyelinerlardan bahsetmiştim. bu yazımda da büyük ihtimalle en uygun fiyatlı kozmetik ürünlerinden olan göz kalemlerinden bahsetmek istiyorum.

bir allığa veya ruja renk çeşitliliği veya kalıcılığı için 30-40 tl verdiğim oluyor. ancak söz konusu olan göz kalemi olduğunda yerli ve uygun fiyatlı markaların ürünlerini (örneğin flormar ve emily) çoğunlukla ünlü ve görece daha yüksek fiyatlı markaların ürünlerine (örneğin mac ve dior) tercih ettiğimi söylemem gerekir. çünkü bana göre, bu yerli markaların göz kalemlerinin kalıcılık ve renk çeşitliliği açısından büyük markalardan arda kalır yanı yok.

buna verebileceğim en iyi örnek ilk sırada siyahını görebileceğiniz flormar ultra eyeliner serisi. çok kalabalık olmasın diye fotoğraflarken her markanın birer rengini seçtim ve karşılaştırabilmek adına siyah/gri renkleri tercih ettim, ancak belirtmem gerekir ki bu serinin her rengi birbirinden güzel. siyahın koyuluğundan ve kalıcılığından memnun kalınca morunu da aldım ve mor siyahtan bile daha kalıcı! siyah gün ortasında doğru çoook az silikleşebiliyor, ama mor gün boyu kesinlikle silinmiyor ve bulaşmıyor. ben yağlı cilde ve bir o kadar da yağlı göz kapaklarına sahip biri olarak akmayan bir göz kalemini bulma ümidini çoktan yitirmiştim, ancak flormar beni şaşırttı. zaten birçok makyaj blogu, ambalajları değiştikten sonra flormar'ın kalitesini ne kadar yükseldiğinden bahsetmişti, ben de hem allıklarını, hem lipglosslarını hem de göz kalemlerini severek kullanıyorum, herkese tavsiye ederim. (daha sonra allıklardan ve lipglosslardan da bahsedeceğim) ben cevahir'deki flormar standından 5-6 tl'ye aldım. merak edenler flormar'ın web sitesinden diğer renklere de bakabilirler. bendeki siyah ve mor tamamen mat, standda baktığım açık mavi ve altın renkleri biraz parıltılıydı.

high-end markaların ürünlerinin her zaman çok iyi çıkmayabileceğinin kanıtı da ikinci sıradaki dior trinidad black. bu göz kalemini bana yıllarca akan göz kalemlerinden şikayet etmek suretiyle başının etini yediğim annem sanırım 5-6 sene önce almıştı. üstünden epey vakit geçtiği için rakamı net hatırlamıyorum ancak iyi de bir para ödemişti. buna karşılık sonuç malesef hayal kırıklığı olmuştu. çünkü evet, dior'un göz kalemi çok koyu bir siyah, evet çok kolay sürülüyor ve öyle yumuşak ki gözü hiç rahatsız etmiyor; ancak akıyor. tabi ben bu kadar para verdikten sonra kalemi kullanmamazlık edemezdim, o yüzden aksa da koksa da uzunca bir süre kullandım ve koca kalem minnacık kaldı. kısacası dior'un trinidad black'ini tavsiye etmiyorum, belki göz kapaklarınız benimki gibi yağlı değilse memnun kalabilirsiniz ancak ben olsam 4-5 tl'ye çok daha uygun alternatifler varken dior'u tercih etmezdim.

uygun fiyatlı bir diğer göz kalemi de makyaj çantamdan hiç çıkarmadığım avon glimmersitck diamonds'ın smokey diamond rengi. koyu gri/füme denebilecek bir rengi var. çok makyajlı görünmek istemediğim veya vaktimin kısıtlı olduğu günlerde elim sıklıkla buna gidiyor, çünkü hem siyah eyelinera (veya kaleme) kıyasla daha yumuşak bir ifade veriyor, hem de gün içinde akma problemi olmuyor. kalıcılığı da gayet iyi. ayrıca bazı simli göz kalemleri insanın gözünü rahatsız edebiliyor, ancak ben bunda böyle bir sorun yaşamadım. yalnızca hafif bir parıltısı var. birkaç ay önce indirimle 6-7 tl gibi bir fiyata almıştım. bence denemeye değer bir ürün.

marjo avon glimmersitck diamonds'ın üç rengini mac pearlglide liner'larla kıyaslayan şahane bir yazı yazmıştı, merak edenler şuradan bakabilirler.

son sırada
emily göz kalemi var. hemen hemen bütün parfümerilerde 2-3 tl'ye çeşit çeşit rengine rastlayabileceğiniz bu kalemlerin grisini severek kullanıyorum. emily #120, swatchlarda da görebileceğiniz gibi avon smokey diamond'a kıyasla daha açık bir gri. bendeki diğer renkleri #116 (hafif ışıltılı lacivert), #118 (ışıltılı mavi) #114 (mat ördek başı yeşili) ve #119 (ışıltılı yeşil). sabah çıkıp işe gideceksem far filan sürdüğüm çok çok nadirdir, genellikle gözümün üstüne siyah jel eyeliner çekiyorum. biraz daha renk gelsin istersem bunlardan birini gözümün içine (waterline denilen kısma) çekiyorum ve hiçbir akma-bulaşma olmadan gün sonuna kadar idare ediyorum. göz üçüne çekince hafif bir silikleşme oluyor haliyle ama onun da olmaması sanırım imkansız. emily'nin göz kalemlerini 2-3 tl verip renk renk alabildiğim ve hiçbir problem yaşamadan kullanabildiğim için seviyorum.

swatchlar:
bir sonraki makyaj yazımda iki benefit creaseless cream shadow/liner'dan bahsedeceğim.

10.7.10

eyeliner dosyası 2: likit ve keçe uçlu eyelinerlar

,

bir önceki yazım
da jel eyelinerlardan bahsetmiştim, bu sefer de iki keçe uçlu eyelinerla bir likit eyelinerdan bahsedeceğim.



keçe uçlulardan ilki maybelline line definer. bir ara maybelline ürünlerinde iki alana bir bedava varken almıştım bunu. diğer eyelinerlarım siyah olduğu için, daha doğal bir görüntü istediğimde kullanabileceğim bir şey olsun istedim ve kahverengisini aldım. fakat malesef kalıcılığı çok kötü, sabah sürüyorum ve gün ortasında epey silikleşmiş oluyor. bu nedenle artık kullanmıyorum. belki siyahı daha kalıcıdır, ama bu renginden ben memnun kalmadım. fiyatı sanırım 11-15 tl gibi birşeydi.

lancome artliner littlemermaid'in kullanıp memnun kaldığı bir üründü. ben de makyaj çantamda taşıyabileceğim bir eyeliner istiyordum. hem jel eyeliner hem de fırça taşımak yerine daha az yer kaplayacak bir liner ararken strawberry'de artliner'ın fiyatının 27tl'ye düştüğünü görünce hemen aldım, çok da memnunum. kalıcılığı gayet iyi ve bazı keçe uçlu linerların aksine ince çizgiler de çekebiliyorsunuz. jel eyelinerların kullanımı bana biraz daha kolay gelse de, artliner da gayet başarılı bir alternatif. türkiye'deki satış fiyatı 50 tl'nin üstünde diye biliyorum.

nivea expert eyeliner benim ilk linerımdı, bundan 4-5 tane de bitirmişimdir. fırçası çok ince olduğu için ince çizgiler çekmek isteyenlerin tercih edebileceği bir likit liner. kalıcılık açısından da hiçbir sorun yaşamadım. yine de jel eyeliner kullanmaya başladıktan sonra elim buna pek gitmedi. daha ucuz ve heryerde kolaylıkla bulunabilen bir marka olduğu için tercih edilebilir. fiyatı 20 tl civarı sanırım.

swatchlar:

bu arada, geçen sefer yazmayı unutmuşum, ben eyeliner'ı mac'in sitesinde gördüğüm şu videodaki yöntemle sürüyorum, bana en kolayı bu gibi geliyor. hem jel hem de likit ve keçe uçlu linerlarda en dıştaki kuyruk kısmından başlayıp göz bebeğimin olduğu yere kadar bir çizgi çekiyorum, sonra altını doldurarak bu kısmı hafif kalınlaştırıyorum. sonra da buradan gözümün içine kadar ince bir çizgi çekerek tamamlıyorum.

bir sonraki yazıda birkaç göz kalemini karşılaştıracağım.

4.7.10

eyeliner dosyası 1: jel eyelinerlar

,

kimilerinin vazgeçemediği makyaj malzemesi rujları, kimilerininki farları, benimki de eyelinerlarım. gözüme eyeliner/kalem vs. sürmeden dışarı çıktığım nadirdir. durum böyleyken elimdeki bazı eyelinerlarla ilgili yazılar hazırlamaya karar verdim. bunlardan ilki, kullanmayı oldukça sevdiğim jel eyelinerlar üzerine olacak.


jel eyelinerlar, kullandıklarım içinde en kalıcı ve kullanımı en kolay olan eyeliner türü. bunları sürmek için mac 209 gibi ince uçlu, inglot 30t gibi kıvrık uçlu fırçalar kullanılabilir. benim için en kullanışlı olan kesik uçlu fırçalar, ilk fotoğrafta gördüğünüz inglot 31t'den çok memnunum. buna alternatif olarak mac 266 da kullanılabilir. kesik uçlu fırçalarla çok daha kısa sürede çok düzgün çizgiler elde etmek mümkün. ben kesik uçlu fırça+jel eyeliner kullanmaya başladığımdan beri elim epey hızlandı ve eyelinerı hatasız sürmeye başladım.


inglot amc eyeliner gel elimdekiler içinde kullanımı en zor olanı. aşırı kuru, bu yüzden fırçaya almak çok zor oluyor. ben fix+'la ıslatarak kullanıyorum ama suyla da benzer bir etki yakalanabilir. yine de diğerleri dururken elim buna çok gitmiyor açıkçası. rengi çok hoş (koyu mor/mürdüm) ve kalıcılığı da iyi ama dediğim gibi biraz uğraştırıcı. ambalajı çok süper sayılmaz ama hafif olduğu için yanınızda taşımanız kolaylaşıyor. fiyatı da yanlış hatırlamıyosam 32tl gibi bir şeydi. inglot eyeliner gel'in renk çeşitliliği de diğerlerine göre daha fazla. farklı renkler denemek isteyenler inglot'u tercih edebilir.

elf cream eyeliner
ise mac ve inglot'a göre biraz daha kremsi yapıda. ben sipariş ettiğimde midnight'ın biraz daha mavimsi bir lacivert olduğunu düşünmüştüm ama gözünüzde çok mavi gibi durmuyor, biraz daha yumuşak bir siyah gibi gözüküyor. siyahın sert bir ifade verdiğini düşünenler bu rengi deneyebilir. ayrıca hem ucuz olduğu (3,5 pound), hem de kremsi yapısından dolayı daha kolay silinebildiği için yeni başlayanların tercih edebileceği bir ürün. kolay silinebilir derken hata yaparsanız hemen düzetmenize imkan tanıdığını kast ediyorum, buna rağmen kalıcılık açısından en az diğerleri kadar iyi. kuruduktan sonra kolay kolay silikleşmiyor. elf'in studio serisinde cream eyeliner'ın 3 farkı rengi daha bulunuyor.


mac fluidline artık bir klasik haline gelmiş durumda. blacktrack gerek yapısı, gerek ambalajı, gerekse siyahın tonu açısından mükemmel bir jel eyeliner. kalıcılığı çok çok iyi, üstelik kolay kolay bitmiyor. ben neredeyse her gün kullanıyorum, biterse kesinlikle yeniden alacağım bir ürün. fiyatı sanırım 36-38 tl civarı, farklı renk seçeneklerine de buradan bakılabilir.

swatchlar:

eyeliner dosyasının ikinci yazısında keçe uçlu ve likit eyelinerlardan bahsedeceğim.
 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates