avon etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
avon etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

14.9.10

saçları yağlandırmayan bakım ürünleri gerçekten var mı?

,

cildimin ve saçlarımın yağlılığından sürekli şikayet ettiğimden daha önce bahsetmiştim. cilt için durumu kurtarmak biraz daha kolay gibi gözüküyor. cildinizi düzgünce temizlemek, yağlanmayı kontrol altına alan primerler kullanmak ya da en basiti burnunuzu pudralamak kısa veya uzun süreli çareler olabiliyor. saçlardaysa durum farklı. eğer durumunuz benimki gibiyse, ne kadar sık yıkarsanız o kadar çabuk yağlanma eğilimi göstermesi bir yana, saçınıza ne sürerseniz (saç kremi, şekillendiriciler vs) bunu yağ olarak geri kusuyor. bu nedenle saçınızı yağlandırmayan yan ürünler bulmak zorlaşıyor. bu yazımda sıklıkla kullandığım ve bende herhangi bir yağlanmaya yol açmayan birkaç üründen bahsedeceğim.


birincisi, avon'un kırık saç uçlarını onaran serumu. yanılmıyorsam advance techniques serisi yakın zamanda yenilendi, o yüzden bu "dry ends serum"un satışı devam ediyor mu bilmiyorum ama bulabilirseniz almanızı kesinlikle öneririm. bu serum daha ilk kullanımdan saçları yumuşacık yapıyor. ayrıca bana gerçekten saçlarımın kırılmasına da engel oluyormuş gibi geliyor. benim saçlarım yavaş uzar, o yüzden uzatmaya çalışırken uçlardan kestirmezsem ortaya feci bir görüntü çıkabiliyor. ancak saçlarımı epeydir kestirmeme rağmen uçlarının gayet sağlıklı durumda olduğunu söyleyebilirim.
ben duştan sonra saçlarım ıslakken bir fıs elime sıkıp saçlarımın uçlarına dağıtıyorum, ardından da kurutuyorum. sonuçta yumuşak ve kırılmayan saçlara kavuşuyorum! fiyatı da oldukça uygun, ben indirimden 7 tl'ye almıştım.


avon advance techniques dry serum'la dönüşümlü olarak sarıkız'ın spreyini de kullanıyorum. daha önce sarıkız'ın nemlendiricisinden memnun olduğumdan da bahsetmiştim, saç spreyi de bence gayet başarılı. duştan sonra kullanırsanız saçlarınız daha kolay açılıyor, daha kolay şekil alıyor. sarıkız'ın da avon gibi bir serumu ve saç spreyi var, ben denemedim ama annem ikisini de severek kullanıyor. fiyatlarını tam olarak bilmiyorum ancak pahalı olmadıklarını biliyorum.


üçüncüsü ise her sephora ziyaretinde üçer beşer aldığım, her çantamda birer tane yedeklediğim, bir gün sephora üretimden kaldırırsa ne yapacağımı bilemediğim kuru şampuanım. diyelim sabah evden çıkıp işe gittiniz, iş çıkışı arkadaşlarınızla buluştunuz ve akşam birinin evinde kaldınız, ertesi gün de işe gideceksiniz ama saçlarınız temiz değil. hemen sephora express dry shampoo'nuzu saçınıza sıkıyorsunuz, saçınızda kuru şampuanın beyaz, pudramsı izleri kalıyor, temiz bir havluyla bu izleri de kolaylıkla siliyorsunuz ve saçlarınız tertemiz gözüküyor! gerçekten sihir gibi bir şey, eğer çabuk yağlanan saçlarınız varsa sizin için hayat kurtarıcı bir ürün olabilir. üstelik tamamen kuru olduğu için saçınızın şeklini de bozmuyor. resimde gördüğünüz küçük boyu 13 tl, bunu ben yaklaşık 20 kez kullanabiliyorum. sephora'nın kuru şampuanının bir de 20-25 tl'lik büyük boyu var ama ben onu kullanamadım. küçük boyun aksine saçlarımı hiç temiz göstermedi, zaten içindekileri kıyasladığımda da küçük boydan farklı olduğunu gördüm. yani siyah renkli büyük boyunu önermiyorum, ancak beyaz renkli küçük boyu kesinlikle öneriyorum.

22.7.10

eyeliner dosyası 3: göz kalemleri

,

eyeliner dosyas
ının birinci ve ikinci yazılarında jel ve keçe uçlu/likit eyelinerlardan bahsetmiştim. bu yazımda da büyük ihtimalle en uygun fiyatlı kozmetik ürünlerinden olan göz kalemlerinden bahsetmek istiyorum.

bir allığa veya ruja renk çeşitliliği veya kalıcılığı için 30-40 tl verdiğim oluyor. ancak söz konusu olan göz kalemi olduğunda yerli ve uygun fiyatlı markaların ürünlerini (örneğin flormar ve emily) çoğunlukla ünlü ve görece daha yüksek fiyatlı markaların ürünlerine (örneğin mac ve dior) tercih ettiğimi söylemem gerekir. çünkü bana göre, bu yerli markaların göz kalemlerinin kalıcılık ve renk çeşitliliği açısından büyük markalardan arda kalır yanı yok.

buna verebileceğim en iyi örnek ilk sırada siyahını görebileceğiniz flormar ultra eyeliner serisi. çok kalabalık olmasın diye fotoğraflarken her markanın birer rengini seçtim ve karşılaştırabilmek adına siyah/gri renkleri tercih ettim, ancak belirtmem gerekir ki bu serinin her rengi birbirinden güzel. siyahın koyuluğundan ve kalıcılığından memnun kalınca morunu da aldım ve mor siyahtan bile daha kalıcı! siyah gün ortasında doğru çoook az silikleşebiliyor, ama mor gün boyu kesinlikle silinmiyor ve bulaşmıyor. ben yağlı cilde ve bir o kadar da yağlı göz kapaklarına sahip biri olarak akmayan bir göz kalemini bulma ümidini çoktan yitirmiştim, ancak flormar beni şaşırttı. zaten birçok makyaj blogu, ambalajları değiştikten sonra flormar'ın kalitesini ne kadar yükseldiğinden bahsetmişti, ben de hem allıklarını, hem lipglosslarını hem de göz kalemlerini severek kullanıyorum, herkese tavsiye ederim. (daha sonra allıklardan ve lipglosslardan da bahsedeceğim) ben cevahir'deki flormar standından 5-6 tl'ye aldım. merak edenler flormar'ın web sitesinden diğer renklere de bakabilirler. bendeki siyah ve mor tamamen mat, standda baktığım açık mavi ve altın renkleri biraz parıltılıydı.

high-end markaların ürünlerinin her zaman çok iyi çıkmayabileceğinin kanıtı da ikinci sıradaki dior trinidad black. bu göz kalemini bana yıllarca akan göz kalemlerinden şikayet etmek suretiyle başının etini yediğim annem sanırım 5-6 sene önce almıştı. üstünden epey vakit geçtiği için rakamı net hatırlamıyorum ancak iyi de bir para ödemişti. buna karşılık sonuç malesef hayal kırıklığı olmuştu. çünkü evet, dior'un göz kalemi çok koyu bir siyah, evet çok kolay sürülüyor ve öyle yumuşak ki gözü hiç rahatsız etmiyor; ancak akıyor. tabi ben bu kadar para verdikten sonra kalemi kullanmamazlık edemezdim, o yüzden aksa da koksa da uzunca bir süre kullandım ve koca kalem minnacık kaldı. kısacası dior'un trinidad black'ini tavsiye etmiyorum, belki göz kapaklarınız benimki gibi yağlı değilse memnun kalabilirsiniz ancak ben olsam 4-5 tl'ye çok daha uygun alternatifler varken dior'u tercih etmezdim.

uygun fiyatlı bir diğer göz kalemi de makyaj çantamdan hiç çıkarmadığım avon glimmersitck diamonds'ın smokey diamond rengi. koyu gri/füme denebilecek bir rengi var. çok makyajlı görünmek istemediğim veya vaktimin kısıtlı olduğu günlerde elim sıklıkla buna gidiyor, çünkü hem siyah eyelinera (veya kaleme) kıyasla daha yumuşak bir ifade veriyor, hem de gün içinde akma problemi olmuyor. kalıcılığı da gayet iyi. ayrıca bazı simli göz kalemleri insanın gözünü rahatsız edebiliyor, ancak ben bunda böyle bir sorun yaşamadım. yalnızca hafif bir parıltısı var. birkaç ay önce indirimle 6-7 tl gibi bir fiyata almıştım. bence denemeye değer bir ürün.

marjo avon glimmersitck diamonds'ın üç rengini mac pearlglide liner'larla kıyaslayan şahane bir yazı yazmıştı, merak edenler şuradan bakabilirler.

son sırada
emily göz kalemi var. hemen hemen bütün parfümerilerde 2-3 tl'ye çeşit çeşit rengine rastlayabileceğiniz bu kalemlerin grisini severek kullanıyorum. emily #120, swatchlarda da görebileceğiniz gibi avon smokey diamond'a kıyasla daha açık bir gri. bendeki diğer renkleri #116 (hafif ışıltılı lacivert), #118 (ışıltılı mavi) #114 (mat ördek başı yeşili) ve #119 (ışıltılı yeşil). sabah çıkıp işe gideceksem far filan sürdüğüm çok çok nadirdir, genellikle gözümün üstüne siyah jel eyeliner çekiyorum. biraz daha renk gelsin istersem bunlardan birini gözümün içine (waterline denilen kısma) çekiyorum ve hiçbir akma-bulaşma olmadan gün sonuna kadar idare ediyorum. göz üçüne çekince hafif bir silikleşme oluyor haliyle ama onun da olmaması sanırım imkansız. emily'nin göz kalemlerini 2-3 tl verip renk renk alabildiğim ve hiçbir problem yaşamadan kullanabildiğim için seviyorum.

swatchlar:
bir sonraki makyaj yazımda iki benefit creaseless cream shadow/liner'dan bahsedeceğim.

6.4.10

ucucaparklar makyaj - avon rujlar

,
merhaba,

bolahenk sokak'taki (girizgahtan sonraki) ilk yazının edebiyatla ya da müzikle ilgili olması daha uygun olurdu belki, ama madem blogda makyaj yazıları da olacak, beklemenin bir alemi yok diye düşündüm.

ilk makyaj yazımı avon rujları için hazırladım, bunları genellikle katalogtan bakarak aldığımız için renklerini ve yapılarını tam olarak kestiremeyebiliyoruz. almak isteyenlere yardımcı olur diye umuyorum.

bendeki avon rujlar şunlar:
1. colortrend golden kiss lipstick - be mine
2. colortrend golden kiss lipstick - pucker up
3. colortrend kiss&go lipstick - rich berry
4. smooth minerals lipstick - apricot glow
5. ultra colour rich lipstick - latte


1. colortrend golden kiss lipstick - be mine
bodro-kahvemsi bir renk, burada gözüktüğü kadar koyu durmuyor dudakta. ben sanırım şubat katalogundan 2 tl gibi komik bir paraya almıştım. kalıcılığı muhteşem değil ama 2 tl için gayet başarılı bir performansı var. özellikle koyu kumral ve esmerlerin rahatlıkla kullanabileceği bir renk. biraz parıltılı, ama çok abartılı değil.

2.colortrend golden kiss lipstick - pucker up
be mine'la birlikte almıştım. zaten 4 renk vardı, ikisini aldım. be mine'a kıyasla daha pembemsi, her tene uyabilecek bir renk. kalıcılık konusunda be mine için söylediklerim bunun için de geçerli.

3. colortrend kiss&go lipstick - rich berry
avon rujları içinde en sık kullandığım bu. vişne çürüğü renginde, tek başına veya uyumlu bir glossla kullanılabilir. normalde fiyatı 8 tl, nisan katalogundan indirimle 4tl'ye alınabilir. ben de mart indiriminden almıştım.

4. smooth minerals lipstick - apricot glow
tam bir yaz rengi, adı üstünde kayısı tonda. katalogda biraz daha nude gözüküyordu, bende hafif şeftali/kayısı duruyor, yine abartılı olmayan bir parıltısı var. ayrıca spf 15 içeriyor. nisan katalogunda indirimli fiyatı 11 tl.

5. ultra colour rich lipstick - latte
bu biraz tehlikeli bir renk, herkes beğenir mi bilmiyorum. aslında ben seviyorum, ama biraz soğuk bir ton olduğu bir gerçek. bildiğiniz latte rengi, mat olduğu için de ayrıca seviyorum, yine de glosssuz kullanmadım hiç. kalıcılık açısından en başarılı olan bu, fiyatı da daha yüksek (19 tl). ben indirimden 10 tl gibi bir fiyata almıştım. bana sorarsanız indirimi beklemek lazım, çünkü güzel bir ruj olsa da 19 tl çok bence.
ben bu rengi
vespa girl make up'ta görüp almıştım, onun blogunda ultra colour rich rujların birçoğunun swatchına ulaşabilirsiniz.

swatch fotoğrafları tam istediğim gibi çıkmadı, yine de özellikle balkonda çekilen 2. fotoğraf renkleri neredeyse tamamen doğru yansıtıyor.
bir de aşağıdaki 1 ve 2 ile yukarıdaki fotoğraftaki 1 ve 2 ters olmuş. aşağıdaki fotoğraflarda 1 pucker up, 2 be mine.

bu fotoğraf iç mekanda çekildi, renkler olduğundan biraz daha kırmızı çıkmış.


bunu balkonda çektik, renkler burada daha doğru:



özetle avon'un rujları uygun fiyatları ve renk çeşitliliğiyle son derece cazip, kalite olarak da hiç fena değiller. bence, örneğin pudraya, rimele çok para verilebilir, çünkü bir taneyle yetinebilirsiniz. ancak rujda, allıkta farklı renkler denemek istiyorsanız ugun fiyatlılardan başlamak en mantıklısı. avon da bu açıdan iyi bir seçenek, zaten sürekli indirim yapıyorlar.
nisan katalogu için
buraya
bakabilirsiniz.

daha sonra avon'un glossları ve diğer rujları hakkında da yazacağım. bir sonraki yazımsa elf corrective concealer'la ilgili olacak
.

not: fotoğraflar için müpteda'ya teşekkürü bir borç bilirim :)

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates