6.7.10

Bağımlılık Yaratan İsveçli: Anna Ternheim

,

Bu yazımda bende uzunca bir süredir bağımlılık yaratan İsveçli mükemmel bir insandan bahsetme kararı aldım. Duyanlar varsa buradan selam ediyorum, duymayanlara da hemen ilan ediyorum: Anna Ternheim.

Kendisi 25 yaşında, İsveçli, besteci, söz yazarı, şarkıcı ve mükemmel sadelikte bir sesin sahibi. Bilgisayarımın her daim baş tacı olan Bon Iver gibi, Anna Ternheim da hangi gerginlik seviyesinde olursanız olun, sesini duyar duymaz rahatlatma özelliğine sahip, içinizde açıklaması güç bir huzur yaratan güzel bir insan. Şarkı sözlerini kendisi yazıyor, her şarkı sözü de içinizi bir yandan bururken, bir yandan da “Bir aşk acısı bu kadar mı güzel çekilir be arkadaş?” dedirtiyor.

2004'te çıkarttığı ilk albümü olan Somebody Outside ile İsveç'te gönüllere taht kurmuş kendisi. 2004'te P3 ödüllerinde En İyi Çıkış Yapan Sanatçı ödülünü kapmış, yine aynı sene İsveç Grammy ödüllerince aynı ödüle layik bulunmuş. 2006'da piyasaya sürdüğü ikinci albümü Separation Road ve 2008'de çıkardığı Halfway To Five Points de yine aynı güzellikte. İçindeki her şarkının ayrı ayrı mükemmel olması bir yana Fyfe Dangerfield ile yaptığı Lovers Dream düeti bağımlılık yaratıyor. Hatta, buyrun kendiniz karar verin:




Albümlerinin yanında bir küçük hediye olarak, Naked Version olarak adlandırdığı bir gitar bir de Anna Ternheim'ı duyduğunuz aynı şarkıların akustik versiyonları da mevcut ki, benim kişisel favorilerim de bu Naked Version'lar. Sakinleştirme ve nasıl olduğunu bile anlamadan içinize işleme hususunda Bon Iver'le yarıştığını düşündüğüm Anna Ternheim, şarkı sözlerinin sizi sarsması bakımından da Ane Burn ya da Dear Euphoria ile bir tutulabilir. Yazarken, çizerken, okurken size eşlik etmesinden mutluluk duyacağınız bu mükemmel İsveçliyi en az benim kadar sevin istedim, dolayısıyla da iki albümünü sizinle paylaşmaya karar verdim.

İlk linkte 2008'de çıkardığı Halfway To Five Points albümü bulunmakta. Burada dikkate değer şarkılar: Girl Laying Down, Little Lies, You Mean Nothing To Me ve tabii ki Lovers Dream. Ama siz bana bakmayın, diğer şarkılar da en az bu saydıklarım kadar başarılı.

İkinci linkte ise Somebody Outside'ın Naked Version'ı bulunmakta. Buradaki şarkılar arasında herhangi bir ayrım yapıp da özellikle şu güzeldir diyemiyorum bile. Hepsini öyle çok seviyorum, siz düşünün artık.

Daha fazla uzatmadan sizi Anna Ternheim'ın güzeller güzeli sesiyle baş başa bırakıyorum. İyi dinlemeler!

2 yorum to “Bağımlılık Yaratan İsveçli: Anna Ternheim”

  • 6.7.10
    Sibel says:

    fotoğraflar çok güzelmiş yahu, çok beğendim.

  • 6.7.10

    :) di mi? kendi de güzel zaten, çok seviyorum ben <3 <3 <3

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates