27.4.10

Jens Lekman'ın Söyledikleri Doğru: Kim Ki O Son Zamanlarda Duyduğumuz En Heyecan Verici Grup

,

Aslında yazmayı planladığım çok başka birkaç konu vardı ama çok sevdiğim, işleriyle beni çok heyecanlandıran Kadıköy'lü ikili Kim Ki O'nun yeni single'ı Vize dün yayınlanınca grup hakkında iki kelam etmeden duramadım.
Kim Ki O bir synth ve bass ikilisi, ve yazılarına Bant'tan aşina olabileceğiniz Ekin Sanaç ve Berna Göl'den oluşuyor. Lise arkadaşı olan Ekin ve Berna'nın mezun olduktan sonra bağları bir süreliğine kopuyor, ancak 2006 yazında tekrar yolları kesiştiğinde birbirlerini çok özlediklerini fark ediyorlar. Bu karşılaşma ikilinin liseden beri hayalini kurduğu birlikte müzik yapma isteğini de tekrar gündeme getiriyor ve Kim Ki O da bu şekilde temellerini atmış oluyor.
Gerisi ise 2007 Mart'ında ve 2008 Şubat'ında grubun kendi çabalarıyla kaydedip yayınladığı iki albüm, Jens Lekman'la birlikte çıkılan Almanya, Hollanda ve İsveç'i kapsayan bir Avrupa turu, yine Jens Lekman'ın tavsiyesiyle Pitchfork'un tavsiye ettiği şarkılar/gruplar listesine giriş, yine Pitchfork'tan gelen bir albüm yorumu..Hiç fena değil, değil mi? :) Ayrıca grubun ilk iki albümünden seçilmiş on şarkıdan oluşan "Git" isimli vinylsi The Radio Dept.'in kendi plak şirketi Slottet, Jens Lekman, Celebrity Lifestyle Records gibi isimlerin ortaklığıyla yayınlanacak.
Bu ufak tanıtım aslında gruptan haberdar olan ve websitelerini ya da last fm sayfalarını görmüş olanlar için çok gerekli değil biliyorum, nitekim grubun myspace, last fm sayfalarının yanı sıra yeterince ayrıntılı, görsel olarak da çok başarılı bir internet sitesi de var. Ancak Kim Ki O'yla ilgili sıkıntı bunlar değil. Peyote'de tesadüfen konserlerine denk gelmiş, Ekin Sanaç'ın Bant'taki yazılarından haberdar olan ya da Aylin Güngör'ün fotoğraflarını takip edip gruba gözü çarpan topluluk hariç -ki bu da çok küçük bir topluluk aslına bakarsanız- grup yeterince ulaşılır değil. Ben gruptan Jens Lekman'ın grupla yaptığı bir röportaj sayesinde haberdar oldum ve eş dost çevresinde grubun lafı açıldığında çoğunluğun grubu benim gibi ya Jens Lenkman ya da Pitchfork aracılığıyla duyduğunu görüyorum. Bu çok can sıkıcı bir şey çünkü memlekette elektronik, synth pop ya da shoegaze gibi Kim Ki O'nun altına isminin yazılabileceği müzik türlerini takip eden büyük de bir kitle var ve Kim Ki O aslında -özellikle şarkı sözleriyle- çok daha büyük bir kitleye ulaşılabilecek bir müzik yapıyor. Bu yazıyı yazma amacım da bu sıkıntıyla paralel olarak grubun müziğinden tam olarak ne bekleyebileceğinizi ve de grubu neden dinlemeniz gerektiğini bir Kim Ki O - sever olarak
naçizane anlatmaya çalışmak.

Başlangıç olarak grubun synth, bass ve drum machine ağırlıklı şarkıları özellikle Radio Dept. gibi shogaze veya Joy Division gibi post-punk gruplarını sevenler için biçilmiş kaftan. Zaten Radio Dept.'in İstanbul konserinde iki grup yine Bant aracılığıyla tanışıyorlar ve grubun CDsiyle İsveç'e dönen Radio Dept. gruptan çok etkileniyor. Vokallerde hem Ekin Sanaç hem de Berna Göl var ve tekrarlanan kelimelerden ve çok sakin mırıldanmalardan oluşan sözler asla müziğin önüne geçmiyor ve bana yine ister istemez çok sevdiğim Radio Dept'i hatırlatıyor. Çoğunlukla Türkçe olan şarkı sözleri grubun bence en karakteristik özelliğini ve en büyük kozunu oluşturuyor ve kendi tanımlarıyla "hayat şikayetlerinden, kalp kırıklıklarından ve hayatın gerçeklerinden" bahsediyor. Ancak bu tanım karamsarlığıyla gözünüzü korkutmasın, grubun tüm bu saydıkları şeylere çoğunlukla çok sarkastik ve eğlenceli bir yaklaşımı var. En Az İki, En Fazla Sekiz'den Doğru'da "Senin söylediklerin doğru. Bu da bana kapak oldu." diyor Ekin ve Berna, ya da yine aynı albümdeki grubun en sevdiğim şarkılarından biri olan Serbest Kalp Düşmesi'nde "Düşüş ivmesinin dört değişkeni vardır: Birincisi dengesiz sevgi dağılımı, ikincisi modern hayatın salınımları, üçüncüsü beş para etmez diğer bir kadın ve dördüncüsü hava muhalefetleridir."
Dün Beko DSL'den yayınlanan yeni single Vize ise grubun ilk iki albümlerinde yakaladıkları ve biraz önce tarif etmeye çalıştığım tonun devamcısı nitelikte bir şarkı, bu açıdan şaşırtıcı değil ama tatmin edici. Ve yeni bir kayıt olmasının dışında açıkçası beni tek başına çok heyecanlandırmadı. Ancak Vize ile birlikte yayınlanan Bana Yaklaşma -yeni bir kayıt mı değil mi ya da ilk kez mi yayınlanıyor bilmiyorum- beni özellikle grubun bu single'ı takip edecek uzun kaydı adına çok heyecanlandırdı. Sözleri ağırlıklı olarak şarkıya da adını veren "Bana Yaklaşma"dan oluşuyor ve özellikle shogaze severleri sevinçten ağlatacak kadar başarılı bir düzenlemesi var. Ben şimdiye kadar sadece bir kez dinleyip kapatamadım. O kadar güzel :)
Vize ve Bana Yaklaşma'yı şarkı isimleri üzerine tıklayarak indirebilirsiniz. Diğer kayıtlar grubun sitesi kimkio.org'dan indirilebiliyor. Grubun el yapımı CD-r'larına sahip olmak için de order@kimkio.org a mail atabilirsiniz. Bu yazıda kullandığım iki fotoğraf da yine Bant ekibinden Aylin Güngör'e ait.

Son olarak Merve Kaya'nın yönettiği grubun şimdilik tek videosu Kapalı Kapalı Kapalı sizlerle:

0 yorum to “Jens Lekman'ın Söyledikleri Doğru: Kim Ki O Son Zamanlarda Duyduğumuz En Heyecan Verici Grup”

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates