21.4.10

Orijinal CD Arşivim

,
Bir süredir buraya yazacak kişisel bir şeyler arıyorum, çünkü çoğu blog takipçisi gibi ben de açıkçası başkalarının bloglarını -sinema, müzik, edebiyat gibi alanlarda çok enteresan fikirleri ya da iyi ifade edilmiş, bir şekilde beklentilerimi karşılayan yorumları olmadığı sürece- kişisel yazılar için takip ediyorum. Ve bu bloglardaki sırt çantası, müzik arşivi vs gibi yazıları okumaktan çok keyif aldığımı farkedince ben de sahip olduğum müzik albümleri ile ilgili küçük notlar hazırlamaya karar verdim.
Öncelikle şunu söyleyebilirim ki her gün saatlerini evde, yolda müzik dinleyerek geçiren biri olmama rağmen çok az sayıda orijinal albümüm var ve bu albümlerin de çoğu hediye. Bunda özellikle birkaç senedir download olanaklarının iyice tavan yapmış olmasının yanı sıra öğrenci bütçesi için -özellikle- yabancı albüm fiyatlarının oldukça yüksek oluşunun da etkisi var. Albümlerime dönersek,

Gönlümde her daim başka bir yeri olmuş Joy Division'ın bu albümü ucucaparklar'ın bana 2006 doğumgünü hediyesiydi. Edinburgh'dan almıştı bana kendisi sağolsun. Toplama bir albüm olan Substance 17 şarkıdan oluşuyor ve içinde Love will Tear US Apart ve She's Lost Control gibi grubun favori şarkılarının yanı sıra benim çok sevdiğim These Days, Novelty ve Transmission gibi şarkılar da var.

Dandadadan'ın bu albümünü grup hakkında okuduklarımdan etkilenerek 2007 kışında almıştım sanırım ve neden bilmem hiç doğru düzgün dinlemedim. Bu yazı vesile olmuş olsun, daha etraflıca dinleyeyim bundan sonra. Çok az dinlememe rağmen Kara Araba aklımda kalmış, şimdilik albümden favorim bu.



Arşivimdeki albümlerden en sık dinlediğim olmasa da elimde orjinali olduğu için beni en çok mutlu eden albüm bu. 70lerin ikinci yarısında kurulan ve 80lerin en güzel pop şarkılarından bazılarını kaydeden grubun sanırım en çok bilinen albümü Steve McQueen. Ben 2008 yazında Edinburgh'da ikinci el CD satan bir hippiden 2 pound'a almıştım ve bu kadar iyi durumda ve ikinci-el-tezgahta bulanacağını tahmin etmeyeceğiniz bir albüm elime düştüğü için çok mutlu olmuştum. Tüm albümü çok severim ama Faron Young, Desire As ve Love Breaks Down grubu ilk kez dinlemeye niyetleneceklere tavsiyem olsun.

Yine hediye albümlerden biri ve Bonnie Prince Billy'nin en sevdiğim albümü. Geçen seneki Babylon konseri sonrası çıkışta littlemermaid almıştı bana ve yine arşivimde olduğu için çok mutlu olduğum albümlerden biridir kendisi. Albümden favorilerim ise What's Missing Is, Where is the Puzzle, Lie Down in the Light ve tabi ki You Remind Me of Something.

Nekropsi'nin efsanevi albümü. Sanırım 2007 doğumgünü hediyemdi, yanlış hatırlıyorsam ucucaparklar düzeltsin :) İnanılmaz güzel bir albümdür, Türkiye'nin en önemli progresif-deneysel albümlerinden biridir. Hatta öyle ki bu konudaki misyoner tarafımı bastıramayarak diyorum ki : Şu saydıklarım azıcık ilginizi çektiyse mutlaka edinin, böyle gruplar daha çok desteklenmeli kesinlikle.

En sevdiğim ve en çok dinlediğim gruplardan biri olan The Smiths'in Hatful of Hollow'ı. 2008'de ucucaparklar ve ladylestrange ile birlikte Londra'da ikinci el CD satan bir yerden almıştık. 5 pound filandı sanırım fiyatı. Yine sevinçten 4 köşe olmuştum tabi ki :) Tüm albüm inanılmaz, o yüzden şarkı tavsiye etmeye yeltenmiyorum bile. Hem o süreç bende fazla Sophie'nin Seçimi halet-i ruhiyesi yaratıyor.

Yine 2008 yazında, Londra'da ucucaparklar ve ladylestrange ile girdiğimiz bir müzik marketten almıştım The Last Shadow Puppets'in The Age of Understatement'ını. Standing Next to Me o yaz en çok dinlediğim şarkıydı ve o yaz aldığım tek birinci-el albümdür kendisi. Dolayısıyla memlekete neredeyse cüzdan boş girişimin sebeplerinden biridir ayrıca. Hayır, pişman değilim :) Çok çok çok iyi bir albüm, iyi ki almışım.


Bunu lisedeyken -sanırım 2004'te olacak- bir dershane arkadaşım doğumgünü hediyesi olarak almıştı. Murathan Mungan'ın hiçbir şeyini okumadığım dolayısıyla hakkında 0 ilgi-bilgiye sahip olduğumdan ne oldu da bu albümü aldı bilmiyorum açıkçası :) O ara bir iki kere dinlemiştim. Bu yazı buna da vesile olmuş olsun bir kere daha bir dinleyeyim bari.



Geçen senenin en sevdiğim filmlerinden (500) Days of Summer'ın Soundtrack albümü, aynı zamanda littlemermaid ve dalgıç'ın bu sene bana yılbaşı hediyesi :) Filmin çok büyük bir kısmını Summer ve Tom'un ortak müzik zevki kaplıyor idi ve sanırım bu filmi bu kadar çok seviyor olmamın en büyük sebeplerinden biri de bu. Albüm de bir çok indie ismin yanı sıra benim en çok sevdiğim gruplardan The Smiths ve She & Him'in şarkılarından oluşuyor.



Günümüz Türk pop müziğinin en çok takip edilen gruplarından biri olan Pinhani'nin İnandığım Masallar'ını 2007'de, Kanal D'deki Dawson's Creek çakması Kavak Yelleri'nin ilk bölümünde kullanılan şarkılarını duyunca almıştım. Şimdi pek dinlemesem de çok güzel bir albümdür, hatta çok yakın bir arkadaşıma doğumgünü hediyesi olarak da almıştım o sene.

Arşivimdeki orijinal CDler bunlardan ibaret. Çok az gerçekten değil mi? :)
İlkokul - ortaokul yıllarımdan kalan birkaç kaset de olacak bir yerlerde ama Tarkan, Britney Spears vs. hakkındaki anılarımı ne kadar okumak istersiniz bilemiyorum :)

0 yorum to “Orijinal CD Arşivim”

 

BOLAHENK SOKAK Copyright © 2011 | Template design by O Pregador | Powered by Blogger Templates